kassettproblem, eller är jag helt dum i huvet?

kaj a

Aktiv medlem
Tjena

köpte för en tid sedan en billig ny kassett till landsvägshojen. Nu får jag inte på fanstyget. Som ni ser på bilden är klackarna på den nya kassetten något längre än på den gamla och jag får alltså inte på det nya på navet. är det jag som tänker knäppt nånstans eller har jag köpt för dåliga grejor?

Miche primato kassett för campagnolobody underst, "orginaldelar" överst.
kassettproblem0102.JPG ht=483

De nya delarna "hänger" på bodyn, klackarna är alltså för långa
kassettproblem014.jpg ht=483

Jag har kontaktat hovleverantören CRC och får väl svar i sinom tid. Tills dess får ni gärna tala om vad jag gjort för fel.

Så vitt jag vet bytte Campa 'splinemönster' på bodyn när de gick från 8 -> 9(och 10 + 11)-delat.
Kan du ha fått en sådan kassett/klingor?

/Håkan

Själv skulle jag nog spänna upp dem i svarven och ta bort "överblivet" material, men annars borde det inte vara några problem att få dem bytta.

Håkan, jag tror det är en niodelad body, kassetten är niodelad. Som det ser ut så är det samma splinemönster men annan längd på klackarna. Kan det vara bara det som är bytt på de senare modeller?

DIRAVI, det hade varit så jäkla nice med en svarv, men tills dess är det skönt att höra att du tror att det är ok att byta.

Det är inte så att det är en kassett för Miches egna nav och stommar? Som dekompabilitetsanpassats för Campa?

Tillbaka
Topp