Katana dropper

pl0nk!

Aktiv medlem
Katana dropper
Hej! Håller som bäst på att bygga mig en HT för blandat röj i skogen samt pendling till jobbet. Har letat en billig dropper ett tag och fastnade för denna Katana.
Har dock inte hittat så mycket om den varken här på Happy eller andra forum. I vilket fall så slog jag till på en 30.9x150 och har precis monterat den!

Så, denna post är mer för andra som kikat på denna dropper, välkomna att ställa frågor och om nåt halvår så vet jag hur bra det håller :). Det enda negativa jag kan komma på just nu är att om man sitter på sadeln med lite tryck så går det ej att droppa, man måste alltså ställa sig upp innan det ens går att trycka in remote för att sedan sätta sig igen.

Det som kom med i förpacking var dropper, remote samt kabel med hölje. Vikt verkar ligga bra med officiella siffror (675g för min). Remote känns ok men är 100% plast, går ej öppna för montering dvs måste av med grips osv. Jag har inte monterat min utan kör med en Shimano EV.

Självklart plockade jag isär allt innan montering, man vill ju se hur det är konstruerat samt att det är smörjt ordentligt. Generellt bra/standard konstruktion tycker jag. Tre skenor som stoppar rotation, ett visst glapp finns där men enligt mig inte mer än andra.
PXL_20221021_071220963.jpg PXL_20221021_071302818.MP.jpg

Tillbaka
Topp