Mr_H_G_Superman
Aktiv medlem
Hör upp, cykel i media-tråden
Nästan rätt, men en haiku ska vara 5-7-5 stavelser.Tung cykel trycker
hjulen marken och
knäcker trädets rot
Tung cykel trycker
Hjulen pressar marken och
Knäcker trädets rot
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nästan rätt, men en haiku ska vara 5-7-5 stavelser.Tung cykel trycker
hjulen marken och
knäcker trädets rot
Traditonellt ska det väl vara en vändning/motsägelse också?Nästan rätt, men en haiku ska vara 5-7-5 stavelser.
Tung cykel trycker
Hjulen pressar marken och
Knäcker trädets rot
Vem ska berätta att cyklar och cyklister inte brukar vara tunga? Om vi inte snackar e-cyklar då.Ren poesi!
Cyklister kan vara rätt tunga.Vem ska berätta att cyklar och cyklister inte brukar vara tunga? Om vi inte snackar e-cyklar då.
Det sa jag inte att dom inte kan vara. Speciellt MTB-cyklister om man ska vara sån. Men radar man upp 1000 cyklister vs 1000 icke-cyklister är det nog ändå skillnad i snittvikt.Cyklister kan vara rätt tunga.
Sådana detaljer har jag inte koll på.Traditonellt ska det väl vara en vändning/motsägelse också?
Tydligen inte bara i Sverige som det är svårt att arrangera landsvägslopp på cykel.
Ingen Styrkepröven i Norge i år.
![]()
Sykkelfesten Trondheim-Oslo avlyst
Statens vegvesen har satt foten ned for det tradisjonsrike sykkelrittet Styrkeprøven. – Synes det er trist, sier treningsinfluencer Annie Raab (28).www.vg.no
Man behöver tillstånd från polisen att arrangera tävlingar/lopp ändå även om det inte är någon avstängning av vägar. Så funkar det i Sverige iallafall. Har sämre koll på Norge.Cyklar de på vägar som annars är förbjudet att cykla på?
Jag tror inte det, men behöver väl tillstånd ändå för arrangemang på allmän väg gissar jag.Cyklar de på vägar som annars är förbjudet att cykla på?
Ja jo, men det behöver inte nödvändigtvis hindra folk från att råka cykla just den sträckan just den dagen. Lex Riverrun.Man behöver tillstånd från polisen att arrangera tävlingar/lopp ändå även om det inte är någon avstängning av vägar. Så funkar det i Sverige iallafall. Har sämre koll på Norge.
”Hade ingen aning om att det här skulle ske” säger arrangören på plats till polisen.Ja jo, men det behöver inte nödvändigtvis hindra folk från att råka cykla just den sträckan just den dagen. Lex Riverrun.
Från Styrkeprövens facebook:Jag tror inte det, men behöver väl tillstånd ändå för arrangemang på allmän väg gissar jag.
När jag körde loppet några gånger för länge sen så körde man på E6 nästan ända fram till Oslo. Men sen dess har E6 byggts om en hel del så sträckningen har ändrats för att anpassa sig till det. Men en del sträckor är nog fortfarande på E6 med mycket trafik.