Hör upp, cykel i media-tråden

Kommer i håg kusinens finn spets var smidighets träning var en byracka på 60 talet och jag var 3 år katten gör så när den jagar så gör så här när den hoppar mot dig råttan blev på ålderns höst en 3 kg bisam av gammal vana av tok hunden som kusinen kallade den för men en gång komm den hemma och hade en reva i baken vi undrade vad nu visade bild på Björn 🐻 då for den under stolen gnydde med tassen över nosen.

Även lvg kan vara tunga!
IMG_4345.webp

Cyklar de på vägar som annars är förbjudet att cykla på?
Tydligen inte bara i Sverige som det är svårt att arrangera landsvägslopp på cykel.
Ingen Styrkepröven i Norge i år.

Cyklar de på vägar som annars är förbjudet att cykla på?
Jag tror inte det, men behöver väl tillstånd ändå för arrangemang på allmän väg gissar jag.
När jag körde loppet några gånger för länge sen så körde man på E6 nästan ända fram till Oslo. Men sen dess har E6 byggts om en hel del så sträckningen har ändrats för att anpassa sig till det. Men en del sträckor är nog fortfarande på E6 med mycket trafik.

Jag tror inte det, men behöver väl tillstånd ändå för arrangemang på allmän väg gissar jag.
När jag körde loppet några gånger för länge sen så körde man på E6 nästan ända fram till Oslo. Men sen dess har E6 byggts om en hel del så sträckningen har ändrats för att anpassa sig till det. Men en del sträckor är nog fortfarande på E6 med mycket trafik.
Från Styrkeprövens facebook:
”Dessverre nekter staten vegvesen oss å sykle på veier som er skiltet 80 km, og har over 2000 kjøretøy i døgnet. Dermed blir alle distanser rammet. Utrolig”

Är nog inte helt lätt att hitta vägar att cykla på då. 2000 fordon per dygn känns inte som särskilt mycket trafik.

Tillbaka
Topp