Kedje / Växelproblem
Skulle igår byta drivlina (kassett & kedja) på min cykel. Men får det inte till det. På cykeln sitter en x9 bakväxel. Jag satte dit min nya kassett: Shimano MTB XT Cassette 9 Speed M770 11-34. Sedan den nya kedjan: SRAM PC991 9sp each.
Problemet som uppstår är att när jag köra på lilla klingan fram och vilket drev som helst på kassetten så ligger kedjan emot på stora klingan fram, det rasslar, hoppar och låter bara förjävligt. Men på stora klingan fram går det gött och låter inte märkligt.
Vi har ett par olika teorier: Kan det vara växeln som fått sig en smäll och ballat ur (växelörat var inte snett, har testat att byta).
Är inte sram-kedjan kompatibel med min nya kassett?
Är inte sram-kedjan kompatibel med mina klingor fram?
// Jesper
Problemet som uppstår är att när jag köra på lilla klingan fram och vilket drev som helst på kassetten så ligger kedjan emot på stora klingan fram, det rasslar, hoppar och låter bara förjävligt. Men på stora klingan fram går det gött och låter inte märkligt.
Vi har ett par olika teorier: Kan det vara växeln som fått sig en smäll och ballat ur (växelörat var inte snett, har testat att byta).
Är inte sram-kedjan kompatibel med min nya kassett?
Är inte sram-kedjan kompatibel med mina klingor fram?
// Jesper