Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1Byter samtidigt som jag tar ny kedja.
Om jag bara skulle ta av kedjan för att koka (vilket jag inte gör) och sätta tillbaka så hade jag använt låset igen.
Även jag saknar det svarsalternativ som flera redan har skrivt och som jag då också görHur gör ni med era kedjelås?
+1Dock investerade jag för något år sedan i ett kedjelåsverktyg då kedjelåsen blev slappa snabbare när mina grisfingrar bände och drog i kedjan för att få loss dem.
too lateSå, ändrade till "När jag byter kedja".
Ni som saknade det alternativet kan ju in och ändra, så det blir rätt underlag när man i framtiden AI:ar om när man bör byta kedjelås..
@Berk vad är det för kedjor/ lås?
Beror på kedjan - 8-9 delat kan man använda 5-6 ggr utan problem. 11-12-delat not so much - de brukar bli slappa redan efter ett par ggr. Har faktiskt slitit av ett par 12-delade kedjelås på min e-MTB så den får alltid nytt lås efter rengöring av kedjan.
Har iofs bara kört SRAM på 12-delat - de andra kanske är bättre?Delar inte den bilden. Har återanvänt både Shimano och KMC flitigt på 12-delat. Sram har jag däremot inte använt knappt alls de senaste åren.
Har iofs bara kört SRAM på 12-delat - de andra kanske är bättre?
Var inte det rätt länge sen? Jag hade några kedjor som hade flera sprickor, la upp bilder här. Pratades om dålig batch. Sen dess har jag inte haft problem. Varken på MTB, grus eller lvg.Ja, tycker man läser rätt ofta om spruckna 12 delade Sram kedjor.
Ja, tycker man läser rätt ofta om spruckna 12 delade Sram kedjor.
Ett par år sedan kanske?Var inte det rätt länge sen?
Ett par år sedan kanske?
För när tidningen Tour i nr 3-23 testade flera olika kedjor för 12-delat klarade sig inte SRAMS kedjor särskilt bra.
Att Ultegra/XT/CN-M8100 kedjan klarade sig bättre jmf med Dura-Ace/XTR/CN-M9100 kedjan var överraskande, åtminstone för mig.
Gissningsvis beror det på de ihåliga och då "klenare" nitarna hos DA-kedjan.
![]()