kedjeproblem?

EmmaS

Ny medlem
kedjeproblem?
Har fått ett problem med min kedja
Det är så att när jag ligger på 2-5 så hackar kedjan som fan. Antar att det inte har något att göra med växeln och kedjan e endast körd på i max 10 mil. Jag fattar inte problemet? Har kollat o med ögon sedda så är inte kedjan skev. Mysko är ju att det endast är på växel 2-5 och inte t.ex 1-5 el. 3-5.
Någon som vart med om något liknande eller kan säga om det finns nåt jag kan köra eller om det bara är att kasta skiten o köpa ny?
Likaså casetten e ny så den e inte heller skev.
// Emma

Senast redigerad av en moderator:
kedjeproblem?
Ny kassett och ny kedja är inte alltid tillräcligt om dreven fram inte byts ut samtidigt. Har man otur så måste HELA drivlinan bytas ut samtidigt.

kedjeproblem?
Japp, kolla om det är "hajfenor" på klingorna fram, som Leo säger så är det ofta mellanklingan som slits mest. Byt i så fall de slitna klingorna omgående, hela drivlinan slits snabbt när den nya kedjan inte passar till de (troligen) slitna framdreven

kedjeproblem?
Nu funkar det strålande, har ingen aning om vad jag gjorde egentligen men imorse när jag steg upp för berget så funka det utan problem. knas men funka super. tack ändå alla för tipsen =)

kedjeproblem?
EmmaS skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu funkar det strålande, har ingen aning om vad
> jag gjorde egentligen men imorse när jag steg upp
> för berget så funka det utan problem. knas men
> funka super. tack ändå alla för tipsen =)

Kanske en liten sten som kilat fast sig mellan klingorna...?

Tillbaka
Topp