Kedjestyrare - most bang for the buck?

slhap

Ny medlem
lönen imårn blev över förväntan, så det är dags att skaffa en kedjestyrare som är the shit. näe, the shittEST!

Hojjen i fråga är en Transition Dirtbag nollfemma. den används till utförsåkning å kanske en sväng i dörten, eller nåt annat som är kul.. :D

Vilken styrare skall jag ha?
* klingan är 42T
* vikt är oväsentligt
* den ska vara snygg (dvs. inte MRP Slalom Copy)
* den bör inte vara jävligt dyr.

Nu ska jag ner på stan och ta ett par öl, jag förutsätter att ni rett ut det här tills jag är hemma igen!

Om det inte ska vara allt för dyr så är inte e13 ett bra alternativ.

Jag har haft två olika Blackspire på två olika hojar. Funkat felfritt och är halva priset på CRC jämfört med e13.
Sista jag köpte är jag extra nöjd med då de sänkt vikten genom att använda sig av innerboomerang i plast. Endast 295gr för en 32-36t NSX-C4 (med lexan bash), med stålbash blir NSXn ännu lättare. Finns även för 42t fast då heter den något annat.

borstar_micke, ballt. E13's guide på deras sida rekommenderade precis samma, å den är ja lite sugen på.

Thomas, hmz.. har inte kikat på, ska genast kolla.

luckyrecumbent, inte alltför dyr var inget kriteria, däremot inte jävligt dyr. å vikten skiter jag fullständigt i, 20 eller 21 kg har jag svårt att tro att man känner nån större skillnad på.. men ska heltklart överväga dem också.. ;)

scrap, är den verkligen snygg? :P

Här är min Truvativ, antar att det är en Boxguide. :P

Inget mästervärk men med en snygg bash blir det nog läckert. ^^
styrare.jpg

Tjena!

MRP är alltid ett säkert kort.. Annars säger jag som luckyrecumbent: blackspire..
Eller så tjackar du på dig en Gammut.. Enlgit de som kört på dom ska dom va de shizzle on tha nozzle..

Visst är den E.13 sjukt mkt snyggare men den fuskar ju och har bash! ^^
Dessutom köpte jag min Truvativ så gott som ny för 250kr, den kostar 1400kr. :P

Knäskål, Gamut har jag aldrig hört talas om, men efter lite googlande är det nog en sån jag måste ha. den var bra med snygg! finns de att uppbringa i fäderneslandet? eller nere på kontinenten? iofs är dollarn låg nu så man kanske skulle handla lite från staterna..

nenja, truvativ är en vettig styrare till liten peng. men som jag skrev i första inlägget så är priset (nästan) obetydligt, jag vill bara ha en fet, snygg styrare som är the shizzle!

Gamut G45/25:
gamut_g45.jpg

Gamut P40:
gamut_p40.jpg

E Thirteen SRS MTX Ltd Edition:
18538.jpg

den vita E13 är faan så snygg.. tjöpa tjöpa tjöpa!!

Jag skulle lätt köpt en Gamut P36 om jag skulle köpa en styrare nu. Hela styraren + bash väger under 260g och den är snygg nåt så jävulskt.

Iofs är funktionen på min e13 SRS oklanderlig så ett byte blir inte av. Den är beprövad om vi säger så.

Jag skulle ändå köpt Gamuten, fast P40 antar jag att det blir för dig. Skippa G, satsa på P. SNyggare och lättare!

Jag vill också ha pengar att köpa det snygga inte det billiga! :D

Jäkligt läckra styrare har du där iaf.

Eller så pimpar du upp och köper nya MRP G2. Som e13 LG fast användbar eftersom den har en skidplate där nere. 260gram komplett o rätt snygg, enligt mig iaf.

MRP_G2.jpg

Har en E13 SRS på min Dirtbag -06 efter att ha bråkat med en E13 LG1 utan att få den att funka bra. Dock tror jag att om någon med lite hjärna bråkar så funkar nog LG1'an bra, den är ju säkert 12KG lättare än E13 SRS dessutom ;)

E13 LG1 finns ju också i vitt ;)

Hej. Min personliga åsikt, om du ska lägga pengar på det, köp e-13 srs. Dom fungerar och håller för bashande. Om man slår i lite då och då, finns bättre ställen att spara vikt på.

Om du vill spara pengar, bygg själv.

Nenja, vet inte om du monterat styraren själv, men tänk på att kedjelinjen ändras i höjdled när du sitter på cykeln och fjädringen rör på sig. Övre styraren bör alltså vridas lite frammåt.
Det är inte helt ovanligt att man får fila och såga lite i styrare, för att få dom på rätt plats...

Jag har kört på en gammut i två månader nu och är i stort sett nöjd.

De enda problem jag har haft är med rulltrissan som har kärvat ihop ett antal gånger, troligtvis på grund av det extremt leriga vädret men även på grund av en liten konstruktionsmiss som är enkel att fixa.

De två maskinlagrena i trissan har jag fått knacka ut och fetta om. Jag kan inte uttala mig om det är mitt försiktiga användande av högtryckstvätten eller bara vanlig smuts som orsakat problem men det var lätt att fixa.

Konstruktionsmissen ligger i att trissan ligger precis an mot "monteringsplåten" bakom, så när det skvätter lera på den så kärvar några gruskorn fast mellan plåten och plasttrissan och den slutar snurra. Problemet löstes dock enkelt med en liten bricka emellan så att det blir lite luft som i bilden nedan.

Efter det så funkar den ypperligt.

Fässberg skrev:
-------------------------------------------------------
> Den vita skulle sitta som en snöboll i skrevet
> på din dirtbag ju!!!

indeed!

en sån fåre bli!

mrp g2 ser jummig ut
Jga har en egen konstruktion på min med ett gaMMAAlt bmxdrev som bash anpassat för 38t saintdrev och en customiserad truvativ boxguide. Funktionen är desamma som e13 men till en bråkdel aav priset

före..
image001.jpg

obligatorisk macro eller så.. (mobilkamera..)
image002.jpg

ingridiens nr 1
image003.jpg

ingridiens nr 2
image004.jpg

montering påbörjad..
image005.jpg

obligatorisk macro nr 2
image006.jpg

image007.jpg

image008.jpg

image010.jpg