Kejdan kuggar

Belsebubb

Medlem
Kejdan kuggar
Hej.
Har sökt på detta och försökt lösa problemet men kedjan kuggar över ändå. Det hela började med att kedjan kugga över. Tog beslut att byta kedja och kassetten. Deore 11-32 10del och en Deore 10-kedja. Tyvärr kvarstår problemet. Tänker att det kanske är trissorna eller drivlinan, de har några år på nacken, men kan de göra så att den kuggar/hoppar över? Har även blandat lite på Cyclocrossen då växelföraren och drivlinan är en 105-grupp (hade så innan bytet oxå och då fungerade det). Korta kedjan mer?

Mvh
Anders

Kejdan kuggar
Kan det vara klingorna på framdrevet som gjort sitt? Om du har 2-delat fram (eller 3), hoppar/kuggar det på båda dreven, eller bara ena?

Kejdan kuggar
Om allt annat är hyfsat fräscht så skulle jag ha bytt bara den klingan.
Om kassett och kedja är nya men dreven fram har varit med ett tag så kan det vara trevligt att byta alla klingor fram.
Om du ex har tänkt att cykla mycket i vinter med grus, salt och annan sörja, så sliter ju detta jättemycket på sakerna, vilket talar för att byta så få saker som möjligt nu. Jag pendlar året om och brukar köra slut på allt under 1 år, så till våren när gruset försvinner köper jag ny kassett, drev fram och kedja.

Kejdan kuggar
Om allt annat är hyfsat fräscht så skulle jag ha bytt bara den klingan.
Om kassett och kedja är nya men dreven fram har varit med ett tag så kan det vara trevligt att byta alla klingor fram.
Om du ex har tänkt att cykla mycket i vinter med grus, salt och annan sörja, så sliter ju detta jättemycket på sakerna, vilket talar för att byta så få saker som möjligt nu. Jag pendlar året om och brukar köra slut på allt under 1 år, så till våren när gruset försvinner köper jag ny kassett, drev fram och kedja.
Klingorna har ju några år på nacken. Pendlar oxå varje dag men denna cykeln är min touring och den använder jag inte på vinterhalvåret. Har en brukscykel till det. Tror jag börjar med den slitna klingan. Bifogar några bilder.
89673938-A7D3-455B-80D5-CFFE77F70EB2.jpeg0E75CBEA-88A4-4C61-9961-F94423994EF8.jpeg

Tillbaka
Topp