Keps Cup Höst 2007 (Stockholm)

Ecke

Aktiv medlem
Senast redigerad av en moderator:
Såg att BMX klubben i Älvsjö också stod som arrangörsklubb men inte har nåt lopp. Det skulle blivit en heltokig Keps cup med mörker körning i Tullinge och avslutning på Älvsjö Bmx bana.

Jag kommer nog vara med och köra i Tullinge. Är ju en av hemmabanorna ;) Min kusin och han pappa kommer sökerligen också finnas på platts!

Banan mäter ca 3 km på varvet, det är en lättåkt bana med 2 korta tekniska partier. På varvet finns en stigning i början som kanske är 20-30 höjdmeter. Varvet fortsätter på skogsväg som övergår i stig, sedan är det en bit att köra på ett fält, lätt utför, innan sista knixen vid varvning.
Senast vi körde vårt KM på banan var den mycket omtyckt av åkarna:)

/Erik

Ecke skrev:
-------------------------------------------------------
> Senast vi körde vårt KM på banan var den mycket
> omtyckt av åkarna:)
>
> /Erik

Men vad tyckte cyklisterna då?;)

Nej det blev inte lika blött som i våras då vi körde Kepsen i Täby :)

Det var ingen folkstorm men 18 tappra cyklister kom till start. Resultat finner ni på http://www.mtbtaby.se

Nästa (och sista!) Keps går i Tullinge torsdag 11/10.

/E

squarepusher skrev:
> Det blir nog inte lika blött som det var i våras
> då Mtb Täby anordnade.

Ja för idag rullade cykeln åt det hållet man styrde=)b

rullade verkligen dit man ville... riktigt snabb bana! Skönt att kunna hålla flytet upp när man väger typ 300 kg för mkt :) och inte alls speciellt blött som man kunde trott.

Ngn som vet hur tullinges bana kommer vara och hur pass mkt ljus man kommer behöva... är det belyst på ngn del av banan...

Tullingekepsen: Banan är inte helt spikad än, men räkna inte med att det finns någon belysning annat än marschaller. Man behöver alltså pannlampa även om det säkert inte är kolmörkt när starten går 18:30.

Pannlampsbatterierna är på laddning och vädret verkar bli grumt. Jag vill gärna ha en röd eller svart keps cup keps om det nu blir någon sådan.

Jag har för mig att jag hört att kvällens Tullinge-keps inte är den första i Kepshistorien som körs i mörker, utan att det har förekommit nattkepsar tidigare. Är det någon Kepskalenderbitare därute som vet om det stämmer?

Daddy D.Lux skrev:
> SMHI hotar med snöblandat regn, så jag tror
> tyvärr jag bangar. Respekt till er som trotsar
> vädrets makter.
>
> Calle

Synd! Banan går på väldigt torr mark, så att det ska till rejäla skyfall för att det ska bli något blött att tala om annat än i luften. Dessutom är den i stort sett rotfri för er som inte gillar hala rötter. Det finns en varm klubbstuga 9 m ifrån start/mål, med varma duschar i obegränsad mängd, du befinner dig aldrig längre än 2 minuters cykling ifrån den... Kom igen nu Calle :-) Vi bjuder på kaffe om du kommer!

Tillbaka
Topp