KEPS CUP

KEPS CUP
Starten går klockan 18:00 vid kallhällsbadet.
Gemensam start för alla klasser.
Varvet blir ca 5km och tar väl 8-15min att ta sig runt.
ALLA! från nybörjare till Elit är välkomna

/MVH Staffan. Järfälla CK.

KEPS CUP
hmm. 5 km på 8-15 minuter. Jag antar att banan inte är så jätteteknisk. Är vädret gynnsamt så kanske man skulle rulla ut till kallhäll.

Kommer det finnas möjlighet att deponera lite bagage under tävlingens lopp?

/rikard -otävlad-

KEPS CUP
Fan detta hade jag missat! Men jag hade ju tänkt vara otrogen mot min MTB nu och köra racer ett tag..vilken vånda, det var ju så roligt med snöblasket i vintras! Undrar om det inte var i Järfälla som vi fick springa runt med cykel i snömodd hela gänget? Är det samma bana (fast utan snö)?

KEPS CUP
jag skulle gärna köra.. men jag kommer inte hinna till 5 då jag slutar plugget halv 4 ska hem o käka o då är klockan 5.. så frågan är, måste man vara där prick kl 5?

KEPS CUP
Tim..
starten går kl 18:00. då bör man vara anmäld, och hur lång tid man vill disponera för anmälan är upp till var och en.

Johan S
Vet ej om det är samma bana.

rikard.
8 minutersvarv blir nog svårt på en 5 km-bana. visst kan du deponera bagaget. på egen risk såklart. antingen i förådet eller vid alla människor som står vid start/varvning/mål.

KEPS CUP
Banan kommer att vara samma bana (nästan) som de yngsta klassena kommer att köra på Järfälla XC och sista slingan på den långa banan. Den är ca 4 km lång. Den går bitvis på samma stigar som vår kepsen. Men i en annan årdning, mindre snö och det är fler backar (uppför så klart). Vi har ett föråd där du kan lägga in din väska men som Micke sa så är det på egen risk.

/Johan Norin

KEPS CUP
Jag rekommenderar dessa tävlingar starkt för nybörjare. Man kan anmäla sig i nybörjarklass och bara ha kul och förhoppningsvis slå kompisen. Det gjorde jag i våras några gånger utom i Rudan sista tävlingen då en grym vurpa på isen satte stopp, eller snarare den ena bromsklossen satte stopp genom att hamna under fälgen.

Så blir man sugen på lite större tävlingar sedan..

Nu ser jag i den gamla resultatlistan att jag ju fick en hedrande tredjeplats totalt i Sportklassen. Det hade jag glömt. Men det berodde nog mer på att jag deltog i alla lopp än att jag cyklade så värst bra..

KEPS CUP
Det var en väldigt rolig bana. Några kurvor var lite för tighta för slagskeppet bismarck och våta rötter är vår akilleshäl men vi tog oss runt och hade kul. Ett väldigt skönt och avslappnat arrangemang.

/rikard

KEPS CUP
Ja det var fina bilder!
Ser riktigt roligt ut.

Det är väl inget krav på att man måste varit med på första deltävlingen för att få vara med på resterande?
Kan mycket väl tänka mig att dyka upp nästa gång det körs, bara min nyfunna förkylning ger sig.
Men nästa lopp är ju först nästa vecka så det borde ju greja sig!

KEPS CUP
Detta tycker jag låter som en perfekt tävlingsform.
Just eftersom alla får och kan vara med, det enda som
krävs är en cykel och hjälm och ett glatt humör.
Jag missade första höstrejset men ska definitivt vara
med på nästa.

KEPS CUP
det är upp till var och en hur många tävlingar man vill köra. arrangemangen syftar till att erbjuda tävlingsträning för eliten, ge ungdomar tävlingsmöjlighet på hemmaplan, skapa klubbgemenskap och erbjuda möjligheten för nybörjare och nyfrälsta att gratis och okomplicerat prova på mtb-tävlingar.

KEPS CUP
PÅ onsdag, då är det dags igen.

Hudinge källbrink. samling kl 1700 vid spårvägens klubbstuga för uthämtning av nummerlappar. det är ok att komma senare såklart. tävlingen äger rum några hundra meter bort.

start 1800.

hoppas många happydeltagare kommer. banan är teknisk, utan större stigningar och allmänt stökig. samma bana som i vintras fast utan snön.

det här är sista deltävlingen för i år och därmed utdelning av de utråvärda kepsarna till totalsegrarna.

KEPS CUP
Klockan 18.00 står jag där med förhoppningen att ta minst en plats i placeringslistan, dvs från näst sist till i alla fall tredjen sist. Och att inte slå ihjäl mig på alla blöta, hala rötter jag inte ännu har lärt mig hantera :)

KEPS CUP
helt rätt inställning! Vore kul om lite fler insåg tjusningen med att tävla... även om jag själv föredrar asfalt (eller åtminstånne snäll singletrack) :)

KEPS CUP
Hade gärna kört, men vad är det för galen tid och datum? Onsdag kl. fem? Litet marigt att kitta sig klar tills dess och hinna från jobbet dit tills dess.

KEPS CUP
galen tid och datum?

tja. när blir det mörkt ute?

och det faktum att det är vanliga tävlingar på helgerna omöjligör ju att köra annat än vanliga arbetsdagar under säsong.

start är förövrigt kl 18:00.

KEPS CUP
Så därja!!
Lyckades man med att komma bland dom sista, om inte sist i min grupp, känns bra ;)
Hur som helst så var det ännu skojigare denna gång då man blev sådär härligt skitig
som jag inte har blivit sen jag hade galon någon gång på 70 talet.
En sak jag har kommit underfund med i mina två tävlingar jag har ställt upp i att
även fast det är mycket rötter och sånt så tjänar man på att ha fart. Man tjänar
även på att komma till banan lite tidigare så man vet hur man ska hitta.

Fridens

KEPS CUP
hur gick det då?
såg att darvell var med. klarade han sig från att vurpa idag?

noterade att hjalmar hade benvämare men inga armvärmare.. haha.
även darvell var klädd så. och i en gammal tröja. :/

KEPS CUP
Nädu! Den gamle falubon gjorde TVÅ kalasvurpor i en UPPFÖR på samma ställe. Deja vu, verkligen.
Så jag tog hem kepsen, oväntat.

Ang kläder: baah. vad gör man. Det var så schöönt med värmare, men hade bara jackan eller tröjan o välja på. suck. minuspoäng, jag vet. men..

Öijer! Du skulle vart där. HUR bra bana som helst (klart när det var ja o häggot som la den iofs). Varenda lerhål inom 1km inlades. Gryyymt för alla utom twister-darvell. och ormen som körde av kedjan.

KEPS CUP
jag såg att ni sprang med cyklarna.. tokigt.
Det verkar vara vanligt att banläggare vinner sina tävlingar i stockholmstrakten..
kom darvell bakom dig eller?
slog han sig nåt? och varför uppför? låter dumt tycker jag.

KEPS CUP
darvell vurpade framför mig.... fast jag sa åt han att inga farliga vurpor framför mig! :)

jag hade också benvärmare till tempodräkten, och keps. inte så stilrent kanske, men det var kallt och benvärmarna var redan skitiga. så jag ville ha rena ben i överdragsbyxorna efter racet.

KEPS CUP
om man vill bli ihågkommen så bör man bli känd för något.

Darvell är och förblir vurpkungen. :)

varför hade ni inte armvärmare...
jag kan inte fatta.

KEPS CUP
Jag lägger upp mera gamla kepscupbilder när jag ändå är igång.
Bland annat från den beryktade vinterkepsen i Kallhäll.http://photobucket.com/albums/v476/Staffan/

//MVH "Plasthalsen"

KEPS CUP
*ryser*

Har fortfarande lite trauma från den tävlingen... Grabben är fortfarande orolig för att det skall bli fler "snökepsar"

Men kul var det i all galenskap...

KEPS CUP
Jag återupplivar denna tråd igen.

När kommer nästa tävling att vara ? Jag har förstått att det ska vara på våren och på hösten ?
Åldersårsgräns?

Mvh Max

Tillbaka
Topp