Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kogel och Ceramic speed finns iaf på r2-bike. De har även Rotors vevlager men jag är osäker på om det verkligen är keramiska, lite för billigt för det.
Bottom Brackets PressFit BB86/92 Ceramic Hybrid
Bottom Brackets PressFit BB86/92 Ceramic Hybrid: CERAMICSPEED Bottom Bracket BB86 PressFit | Shimano Hollowtech II - KOGEL BEARINGS Bottom Bracket BSA Roadr2-bike.com
Det är ju en rätt dålig kombination med 41mm ytterdiameter och 30mm axel, blir inte så mycket lager kvar tyvärr. Är nog därför utbudet blir begränsat.
Borde funka i och för sig ser det ut som!
Tack för svaren! Nej kanske är det så att effektivitetsvinsterna med keramiska vevlager är försumbara, men det ser ju så trevligt ut när vevarna bara snurrar på utan att stanna, så någon skillnad bör det ju vara? Och ja, har verkligen förstått att det är dubbelradiga lager som gäller. De med enkelrader slits ju oerhört fort.
Ok! Kan bli så att jag fortsätter på dubbelradiga Race Face-lager då, de är ändå något billigare. Synd bara att de verkar vara slut överallt i de dimensioner som jag behöver...Att vevarna snurrar länge obelastat är också rätt så icke-relevant, och går även att få till med annat än keramiska lager.
Att de snurrar obelastat har bara att göra med typen och mängden lagerfett. Mina keramiska snurrar då inte särskilt fort.Ok! Kan bli så att jag fortsätter på dubbelradiga Race Face-lager då, de är ändå något billigare. Synd bara att de verkar vara slut överallt i de dimensioner som jag behöver...
Passar det här?Ok! Kan bli så att jag fortsätter på dubbelradiga Race Face-lager då, de är ändå något billigare. Synd bara att de verkar vara slut överallt i de dimensioner som jag behöver...
Passar det här?
![]()
Race Face BB92 Ø30 DR Kranklager | vpg.no
Kranklager - pressfit Passer i sykler med Ø41mm Pressfit krankhus og tillater bruk av alle Race Face Cinch og enkelte andre kranker med 30mm spindeldiameter.(MTB) Race Face spesifikke Double Row maskinlager med vannavvisende Phil Wood fe…www.vpg.no