Kessiakoff ska lära oss cykla

Är det bara jag som är trött på att alla artiklar alltid måste innehålla något liknande?

"""
Att se åtminstone en medelålders man på racercykel och kroppsstrumpa under en promenad på asfalt är i dag snarare regel än undantag.
"""

"Det främsta kraftprovet" Haaahahaha.

Hahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Top of the line, så att säga.

Lite förståeligt att man vill göra just sin sport lite extrafin, men känndes det inte lite elitistisk? Då menar jag att om målet är att få fler motionärer in i sporten, ska man kanske inte visa upp sig med sin dyraste tävlingshoj. Absolut kul med prylar, och cyklingen är absolut en prylsport, men vanliga människor lägger inte ut 70K för en cykel.
Jag menar inte att man ska köpa skrot, men det mesta kan man klara på en lite mer realistisk budget än så.
Jag kanske misuppfattade målgruppen för detta, annars sjukt kul med mer cykel i media!

garfunkel (fd garfunkah) skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det bara jag som är trött på att alla
> artiklar alltid måste innehålla något
> liknande?
>
> """
> Att se åtminstone en medelålders man på
> racercykel och kroppsstrumpa under en promenad på
> asfalt är i dag snarare regel än undantag.
> """

Nej, det är ohyggligt tröttsamt. Men journalisterna sitter tydligen fortfarande i DN-skrapans fikarum och fnissar åt skämt om hurtbullarna i Tour de France-kläder och tycker att de har sagt något smart.

milnik skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite förståeligt att man vill göra just sin
> sport lite extrafin, men känndes det inte lite
> elitistisk? Då menar jag att om målet är att
> få fler motionärer in i sporten, ska man kanske
> inte visa upp sig med sin dyraste tävlingshoj.
> Absolut kul med prylar, och cyklingen är absolut
> en prylsport, men vanliga människor lägger inte
> ut 70K för en cykel.
> Jag menar inte att man ska köpa skrot, men det
> mesta kan man klara på en lite mer realistisk
> budget än så.
> Jag kanske misuppfattade målgruppen för detta,
> annars sjukt kul med mer cykel i media!

För de som inte vet vem han är så kan det ju kanske uppfattas som elitism, att han har en hoj för 70 lax, pratar Stockholmska och slänger sig med ord som aerodynamik.

Fler positiva cykelartiklar i media gör förhoppningsvis bara gott för oss som utövar sporten.

En positiv överraskning att journalisten Cecilia Edström hade läst in sig så bra på ämnet innan hon stack micken i ansiktet på Kessiakof. Respekt!

Som vanligt när SVT / DN / SVD gör något reportage om något dom inte har koll på ... Dom frågar något proffs, som sen får << 30 sekunder på sig att förklara en livsstil & och ett helt livs träning -- vad kan gå fel då liksom ??

Jag tycker det är rätt dåligt producerat. Det hade kunnat vara bra men det faller pladask på flera punkter, bland annat som redan sagts att man inte bestämt sig för målgrupp.
Det känns som att de bara gett intervjuaren ett papper med "krångliga" cykeltermer och sen har de kört allt rakt upp och ner utan planering eller förberedelser. Skulle tro att de nog totalt har fått tid/budget för att lägga 1-2 timmar inkl. cykling och klippning, för att producera samtliga avsnitt, även de som ännu ej visats. Svårt att producera något bra då.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp