Kinnekulle 31juli-1aug. Nu med bilder.

magura

Medlem
Tänkte att det kunde vara kul att avsluta semestern med en tur på Kinnekulle.
För närvarande är vi 3st glada cyklister men det vore kul om någon mer ville följa med.
Samling på parkeringen vid Kinnekulle camping fredag kl.1100. Vi kommer även att köra på lördag då vi hyrt en stuga på campingen. fredagkväll ger även tillfälle för lite rödvinsbasreat cykelsnack.
Olle

Senast redigerad av en moderator:
Vi ska själva åka dit på söndag eller måndag pga av små barn och "chefen" (frugan) som jobbar. Ett tips är att kontakta turistbyrån i Lidköping 0510-200 20 och genom dom köpa att "cykel paket". Paketet innehåller, övernattning på Falkängens vandrarhem i Hällekis inkl frukost,kvälsfika,lunchpaket och cykel karta och det bästa av allt 495:- per person. Återkom gärna med vilket håll ni cyklade och med några "stall tips". Ha en fin dag på Kinnekulle.

Halla!!

Vilken tid startar ni pa lordag? Jag hade egentligen tankt cykla pa sondag men do kanske jag kommer pa lordagen istallet :)

Kommer att köra på python. Kommer antagligen inte att räckatill men dom rullar lättare än nokian nbx som är alternativet förtillfället.
Olle

magura skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi har inte bestämt tid på lördag och anpassar
> oss gärna. Kom med förslag.
> Olle

11:00 vid grusparkeringen pa lordag, eller vill ni ut tidigare?

hej!
får man hänga på på lördag? vilket tempo tänker ni hålla är det motion eller tävling?
fikapaus?
mvh /manne

Mer motion än tävling. Vi anpassar oss och håller ihop hela turen. Modell happy.
Fikapaus? Svar ja.
Alltid roligt att träffa nya cyklister.
Olle

ja men då kommer jag dyka upp hos er på lördag. Som du sa det är alltid roligt att träffa nya vänner
Manne

magura skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer med en RR. Är det någon som vet om det
> är blött på kullen eller om man klarar sig på
> phytondäcken.
> Olle

Åkte ett varv på kullen i söndags (26/7). Efter allt regnande så var det bitvis ganska "smetigt" vilket att mina Racing Ralph upplevdes ganska halkiga.
Alm

Your not alone. Vi sitter tre stycken på Falkängen och pilsnerladdar inför morgondagen.
Uppklarnande, lite blåst skall nog torka upp kullen tills imorgon.
Frågan är om vi gör det...

So far...

Ett par pilsner, specialkyckling m pasta, rödvin, mintcholkad/banan, mer rött.
Btw så har vi nu lämnat Elwings gamla ett-par-tre flaskor rött mot ett-par-tre liter rött.
Bag in box, i takt med tiden.
Vi saknar dig Mathias, du dricker väl inte med knäna.

Tackar för en fin tur idag! Kullen var lite slirig på sina ställen men precis lika fin och trevlig som alltid :)
På återseende!

Vi ska åka dit i morgon och har då en fråga till dig. Conti Race King eller Speed King, är det djä..... blött och halt på "kullen" och åkte ni hela den orange markerade leden på 45 km ?.Tacksam för tips.

Vi fick en härlig helg på kullen.
Fredag:Vi anländer till parkeringen 10.10. Regnet anläder 10.30.
Trots regnet blev det en kanontur. Däcken hade inte en chans att sättaigen och slitaget på utrustningen var maximal då rgnet fulkommligt öste ner.
På eftermiddagen syselsatte vi oss med att tvätta cyklar samt spola av kläderna med slang.
Dagen avslutades med en grymt god kycklinggryta och två flaskor rött samt dreglande över lite porr i tidningsformt(MBR, What MTB).
Lördag: Solen lyser och kläderna får en sista chans att torka.Efter lite masserande av bromsok samt byte av belägg är vi redo för en ny härlig dag.
Första biten är riktigt kletig och inget däck funkar bra absolut inte mina python.
Efter en timme börjar det torka upp och rödvinet har lämnat kroppen. Avslutningen blir riktigt grym och det är med sann glädje man tvättar sig i Värnens 16gradiga vatten.
Vi körde hela leden båda dagarna men åt olika håll, Ingen större skilnad. Lämpliga däck de närmaste dagarna kommer nog att vara NN och Michelin AT.

Tackar för trevligt sälskap.
Olle

Tack för trevlig sällskap i lördags! banan var bättr än man kunde tro efter allt regnande. Jag hade en stor tur. för när jag plockade cykeln av bilen efter hemfärden var framhjulet platt. Måste ha punkat absolut sista metrarna.

Det låter nog som att det lutar åt Conti Speed King i morgon som har bättre grepp än Race King. Vi kommer bara att hinna med att åka ett varv på kullen, vilket varv rekomenderas med eller motsols ?.

Motsols får man en härlig utförslöpa på slutet. Gillar man klättringar (som jag) Skall man åka upp till utkiken först.
Olle

Här kommer lite bilder från freda och lörda. Det blev inte så många bilder av själva cyklandet mest före och efter

DSC_0001.JPG ht=482

Rent och fint.

DSC_0011.JPG ht=544

In the zone

DSC_0014.JPG ht=544

Så här skiten har jag inte vart sen hösten 43.....

DSC_0028.JPG ht=482

DSC_0029.JPG ht=482

DSC_0031.JPG ht=544

DSC_0036.JPG ht=725

Skitet var det.

DSC_0024.JPG ht=544

DSC_0043.JPG ht=543

Offer till kullen.

DSC_0047.JPG ht=544

mmmmm vin och chips

DSC_0054.JPG ht=482

DSC_0075.JPG ht=544

DSC_0077.JPG ht=544

DSC_0079.JPG ht=542

nästa dag kom solen tillbaka

DSC_0091.JPG ht=544

DSC_0092.JPG ht=725

Det ser ut av bilderna att dömma som om ni hade en toppen weekend med fin om än lite skitig cykling. Fina bilder var det i alla fall, i morgon åker vi också dit hoppas bara att vi får uppehåll.

Team 2 på Falkängen gick ut lite hårt på fredagen, sänkte lite för många och la inlägg i tråden lite för sent på kvällen osv.
Vi hade en bra lugn tur med en lagom smet av mähängelera ovanpå stigarna. Diverse toabesök, punkade hjul med "Stans", långlunch på toppen gav en heldag. Och vid Lasses grotta var vi omkörda av det andra gänget. Annars slås jag av hur lite folk som nyttjar dessa underbara leder.

Tillbaka
Topp