Kinnekulle - eftersnack!

Kinnekulle - eftersnack!
MacBear:
Som redan konstaterats så är 183cm ca 6' (feet). Så om du är 183 är du alltså 6' :-) I vilket fall kvarstår problemet, du är mellan två storlekar...
Jag är också precis mellan storlekar ("normalbyggd" 82kg/183cm) och köpte L enligt resonemanget att jag absolut inte ville ha för stora skydd som glider omkring. Så långt känns det bra och skydden sitter där de ska utan att glida omkring eller skava. De är billigare på cyclecomponents än chainreactioncycles om du inte har bråttom att få hem dem :-)

Kinnekulle - eftersnack!
Mac Bear: Fundera på om du har långa eller korta ben i förhållande till din längd, har du det så kanske det blir enklare att välja storlek.

Kinnekulle - eftersnack!
Oups... Måste varit lite förvirrad igår, jag vet ju egentligen att 183 cm motsvarar 6" och inte 5'8".

Är nog också inne på att enligt *micke*'s resonemang att välja det mindre skydden. Jag har iof ganska långa ben i förhållande till min längd, men de är ganska smala vilket gör att det kanske är lämpligare med de mindre skydden.

Kinnekulle - eftersnack!
Tjenare alla!

Äntligen har telia fått tummen ur och gett oss en telefonuppkoppling (och därmed internet), 7 dagar tog det men men lite sura telefonsamtal så blev rabatten 1000 ;-)

Nu till det väsentliga, vi vill tacka och bock och buga för den otroligt trevliga lördagscykling både jag och Ida fick uppleva. Som ni vet så blev det tyvärr ingen söndag för oss pga av "rumpsmärtor". Dessa smärtor har i dagsläget bara blivit värre så jag har idag börjat knapra antiinflamatoriska piller för att se om det släpper. Arslet och sadeln är ovänner och cykla är idag helt omöjligt.

Blir det inte bättre är amputation att tänka på för cykelsuget är snart okontrollerbart.

Tack ska ni ha alla som gjorde det till mitt livs trevligaste cykeltur. Många trevliga människor förgyllde dagarna i Kinnekulle.

/Mattias

PS. ska börja gå igenom bilderna när ADSL-kopplingen kommer igång. Glimmtade snabbt igenom någon bild och ber om ursäkt att Tobbe inte fick någon puss :-)

Kinnekulle - eftersnack!
the_TnT Skrev:

> Någon mer än jag & jomper som är sugna på en
> "KK by night"?

Bara jag eller som tycker det ka nmisstolkas lite?;)

Kinnekulle - eftersnack!
> the_TnT Skrev:
>
> > Någon mer än jag & jomper som är sugna på
> en
> > "KK by night"?

Har funderat på det flera gånger, men aldrig fått tummen ur heller. Ett problem är att man isåfall måste köpa sig ett batteri till(1000kr...NiMh). Nuvarande 7Ah packen räcker i ca 2 timmar med 20 Watt, närmare 4 timmar med 10 Watt. Ska man köra på lite så är det 20 Watt som gäller.

/Leo

Kinnekulle - eftersnack!
Låter som en grymt trevlig tur! .. *Suck* JAg som också ville med =).
Men det kommer väl fler... Får se till att vara hemma då

Tillbaka
Topp