Kinnekulle MTB Trails

Kinnekulle MTB Trails
Kinnekulleleden Tisdag eller Onsdag någon?

Jag tar tåget från Göteborg, man får visst ta med hojen på västtågen. Kommer upp till Hällekis 11.30. Eller det kanske finns någon bättre startplats dit tåget går kanske? Eller om någon kommer med bil från lämplig tågstation och har plats för en cykel.

Ni som cyklat den, hur lång tid tar den ungefär? för en motionär som vill njuta och fika också

Finns det något bra boende i närheten som ni kan tipsa om? (tågen går inte så jättebra kvällstid)

/Elin, elhermansson@gmail.com

Kinnekulle MTB Trails
elinh sa:
Kinnekulleleden Tisdag eller Onsdag någon?

Jag tar tåget från Göteborg, man får visst ta med hojen på västtågen. Kommer upp till Hällekis 11.30. Eller det kanske finns någon bättre startplats dit tåget går kanske? Eller om någon kommer med bil från lämplig tågstation och har plats för en cykel.

Ni som cyklat den, hur lång tid tar den ungefär? för en motionär som vill njuta och fika också

Finns det något bra boende i närheten som ni kan tipsa om? (tågen går inte så jättebra kvällstid)

/Elin, elhermansson@gmail.com

Boende är väl Falkängen eller Campingen som jag tänker på i första hand.
Räkna med 4-6 timmar som motionär, diverse stopp utefter vägen rast/foto/fika/äta, tex stenbrottet, Lasses grotta, Kinnekullegården och utkikstornet. Motsolsvarv tycker jag är trevligast ur flera olika aspekter.

Kinnekulle MTB Trails
tänker kinnekulleleden. kommer med tåg till Hällekis 11.30 och sen behöver jag lämna grejerna på vandrarhemmet där. så kanske strax efter 12

Kinnekulle MTB Trails
blev en tur i Tisdags, grymt väder och fantastisk fin cykling. Tack för tipset med att cykla motsols. Utförslöpan från utsiktstornet ner till Hällekis va fantastisk

Tillbaka
Topp