Kinnekulle

Dick

Medlem
Kinnekulle
Då var det dax igen. Vi är några stycken som planerar att köra runt Kinnekulle på lördagen 18 oktober. Kullen är ju som allra bäst just nu när gräset runt stigarna har vissnat ner och flugor och annat jox har bäddat ner sig för sässongen. Om vädret håller i sig kommer vi att få en strålande utsikt ifrån toppen!

Vi träffas vid Lasses grotta i Husaby runt 10 och rullar iväg 10.30 (sharp).

//Dick

För dig som inte har varit på kinnekulle eller vill veta mer kan jag rekommendera denna länk

Kinnekulle
Jag är mycket sugen på att åka ner, jonas... tror nog att det ska gå att få ihop... ska bara se efter hur det är med ekonomi och fröken...

opsi... glömde bort att jag satt på olles loggin här på jobb, alltså det är Tobias som skriver detta :)

Men det blir riktigt tidig avfärd i så fall antar jag...

Kinnekulle
Förra gången åkte vi vid 7. Det funkar, men man får stå på en del så lite tidigare är inte fel.

Jag har dragkrok med cykelhållare och ett takräcke som jag inte har några cykelhållare till. Med cykelhållare på så går det att ta två hojar där också.

Kinnekulle
Jag ska jaga så det blir inget kinnekulle för min del, men låna mitt bombproofcykelställ så får du på tre hojar. Om draget håller.

Kinnekulle
Bör ju klara 100 kilo iaf, man brukar väl ha rekommenderat kultryck på 50-100 kilo?

Fast nu är jag ute på svag is känner jag :-)

nåja, jag är inte orolig.

Kinnekulle
Det är mycket enkelt att ta sig till Lasses grotta. Följ samma vägbeskrivning som denna länk: http://hem.spray.se/smedjatherese/x/bilder/karta.gif (Forumkod sidan verkar vara nere för tillfället). Passera Cafe/B&B stället med några hundra meter så dyker det upp en skylt på vänster sida där det står "Lasse i grottan"

Slingan som vi brukar köra är 45 km och erbjuder det mesta man kan begära förutom den allra stökigaste typen av cykling. Kinnekulleleden är mycket väl utmärkt och det finns otaliga ställen att gena på om man känner för det. Med det här vill jag säga att alla som vill är välkommna, det blir ingen stress utan fokus är snarare på upplevelse. Skulle man ändå bli för bedrövligt trött går det alltså enkelt att gena. En karta är ju inte helt fel att ha till hands om man tänker sig ett dylikt upplägg och de finns att köpa vid turistbyrån uppe vid Husaby kyrka 1 km ifrån Lasses grotta.

Sist vi körde var vi elva stycken, hoppas att vi blir ännu fler denna gång.

Vi ses
/Dick

Kinnekulle
karta.gif

Kinnekulle
Jadå, tre pers är inga problem, då får en hoj åka inne i bilen bara.

Kan plocka upp dig närmare stan, Tobbe ska ju plockas upp någonstans också.

Blir vi fler behövs cykelhållare till takräcket..!

Kinnekulle
jag är grymt sugen på att haka på men måste vara tillbaks i sthlm sen lördag kväll alternativt söndag morgon... Har ni tänkt åka över dan så är jag lätt på!!

/jens

Kinnekulle
Nä, nu måste vi lösa logistiken på något vis.

Tre går bra - två cyklar på kroken och en i bilen med 1/3 av baksätet fällt - det går bra.

Ska vi åka fyra måste vi skaka fram cykelhållare till taket på något vis.

Alternativet är att låna Oskars tre-cyklars-hållare (hur trivs den med heldämpade etc?) och tränga in 2 pers på 2/3 av baksätet. Det går, jag sitter i fram och kör.. :-)

Kinnekulle
Markus -

från vilket håll kommer du? Jag kommer plocka upp Tobias inåt stan nånstans.

Jens -

Vi måste lösa platsproblemet, vore grymt kul om du kunde haka på. Fler än jag som har bil..?

Kinnekulle
Jag har bil, fast från Göteborgshållet då. Har plats över för en cyklist+cykel till i bilen, Pelle Hå har redan bokat en plats. Avfärd från Göteborg sker senast 07.30 efter att siste man är upplockad. Fredrik, Jubelero, Christer, nån? Först till kvarn! ;-)

/Leo

Kinnekulle
Om man lägger på Jocke, Kristoffer, Catarina samt Patric som kommmer med från Göteborg är vi hittills 12 pers som verkar dyka upp. Det kommer att bli hur kul som helst!! Hade inte haft nått emot att logga ut och åka upp till "kullen" redan idag :)

/Dick

Kinnekulle
Det lutar väl åt att jag åker ner.

Jag kommer i så fall åka ner på fredag eftermiddag, passar på att hälsa på min polare i Mariestad.

Ingen cykling på en vecka nu pga förkylning, så man är ju rätt sugen...... ;-)

Kinnekulle
Sådärja, då har man lyckats att slingra sig ur helgens åtaganden (kostade en del) vilket innebär att man kan åka och cykla på kullen :-D

inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn inget regn på lördag

Kinnekulle
Fredrik: Ja, en plats kvar i MTB-Saaben, åka med så delar vi på soppan, ok?

Det kommer ju hur många som helst, det blir nästan som ett långlopp fast utan stress! :-)

/Leo

Kinnekulle
Leo:

Tackar för erbjudandet men eventuellt så skall jag stanna kvar hos en polare i Skara till på söndagen. Detta är dock inte bestämt än så kanske jag återkommer om det fortfarande finns någon plats kvar, annars så tar jag egen bil i vilket fall.

Kinnekulle
Jomper: Jo jag tror det är lite osäker på avfarten från motorvägen bara...var det vid Götene eller efter ?

Var ju iofs nästan som att åka till Kinnekulle ring, och dit hittar jag.

Kinnekulle
jomper: Även jag har till slut drabbats av en såndär förkylning :( Nu är i stort sett halva styrkan på jobbet hemma med snoriga näsor. Så jag kan tyvärr inte hänga med på kinnekulle-trippen.

MarkusF: Så du bor alltså på kungsholmen - Jag med. Jag kan alltså ligga på rulle ut till hellas i framtiden :)
Har precis beställt lampa och fetare sulor så nu ska det nog gå att förlänga säsongen ytterligare litegrann!

Ha en grym lördag iaf!!

/jens

Kinnekulle
Schmuck: Är det en lokal epidemi? Jag har alla huvudvärkars moder just nu, och en totaltäppt näsa. Om det går över tar jag en stillsam tur i helgen, annars är det kurering med glühwein och video som gäller.

Kinnekulle
Sådär, nu är man hemma igen efter dagens fina Kinnekulle tur! Det blev en otroligt bra uppslutning, vi var 14st som körde runt kullen! Vädret var bra, lite småkyligt men helt ok, inget regn.

Jag får tacka för det trevliga sällskapet, alla var på gott humör och inga värre vurpor gjordes idag. Trots att några av oss hade dödslängtan och provade på först det ena, sen det andra "stupet"... :-P

Bilder kommer alldeles strax, håller på och lägger upp dom precis. :-)

/Leo

Kinnekulle
Vill också passa på att tacka alla för trevligt sällskap och guidning, det var riktigt härlig cykling! Och ganska otroligt att vi trots ett så stort gäng inte råkade ut för värre haverier än en avsliten kedja vilken lagades fenomenalt snabbt!

Nu ska jag nog slänga min stora klinga som blev dagens offer till skogsgudarna.

Snabbt jobbat med bilderna Leo!

Kinnekulle
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Var är bilderna?! ;)

Hur många av dina bildkavalkader som numer är brutna länkar vill du jag ska gräva upp? ;P

Tillbaka
Topp