Klädsel vid cykelpendlingi regn

Uffemtb

Ny medlem
Tja så regnade det igen både till- och från jobbet idag. Hade regnställ på o blev blöt inifrån trots lite kläder under... Är det bästa kläderna ändå helt enkelt cykel-eller löparbyxor och vindjacka och acceptera lite väta under den rel korta tid det tar att cykla till jobbet? Har panelen ngra tips?

Skydda huvudet mot vinden är bra!

008PeopleNakeWorldNakedBikeRidePhotoRajab2011June11N06498170SR.jpg

Om du kan tänka dig att inte komma upp så mycket i puls så funkar det ju med vanligt regnställ, men om du ska ösapå så skulle jag föredra något vindtätt, typ softshell eller liknande.

staine skrev:
-------------------------------------------------------
> Undvik regnskydd på hjälmen iaf, det ser fånigt
> ut (jag sag en sån i går)

ha ha, jag kör med det. Är helsvart i övrigt och vägrar reflexväst, så kör med reflexhjälmskydd. Funkar faktiskt skitbra, värmer lagom och så syns man. Men jag inser hur det ser ut.

Mer on topic så kör jag vattentäta short jämt, resten av kläderna är bara vattenavstötande i varierande grad. Har en lätt regnjacka i ryggsäcken om det verkligen öser ner, men då blir man blöt innefrån istället.

Mina Lidl-brallor fick bekänna färg idag. De långa i neopren med blöja, för typ 130:-
8 km hem. Det regnade ganska bra, o jag fick några rejäla duschar från bilarna. Skorna står med tidningspapper i o kommer inte vara torra till i morgon. Benen höll sig fint. När jag kommit hem o fastnade i telefon utan att ha bytt om än märkte jag efter en stund att benen var fuktiga o började frysa lite, men inget jag stördes av under cyklingen.
Så jag röstar på neoprentights, inga fladdriga regnbyxor.

Jag kör med regnkläder. Cyklar ofta när det regnar då det inte bekommer mig alls. Har en mil till jobbet. Dra ned på tempot är viktigt när man drar på sig regnkläder och de kläder som du har under ska torka snabbt och lätt. Alltså inga bomullströjor eller liknande trams :)

Mvh // Johannes

Tillbaka
Topp