klarlack på biltema fälgfärg?

hgrd

Aktiv medlem
Håller på att fräscha upp till-skolan-och-andra-ställen-cykeln. Är det någon som vet om det funkar att klarlacka över biltemas fälgfärg för att därigenom inte bara skapa en snygg yta som man kan hålla ren utan också det starkaste och mest okrossbara biltema kan erbjuda?

Biltemas fälgfärg innehåller redan lack vilken gör färgen starkare. Du behöver därför inte klarlacka den redan blanka och släta ytan. Jag vet däremot inte hur länge feltemas färger håller men jag har själv målat ett par fälgar med fälgfärg och den verkar sitta.

Ja, varför skulle det inte funka? Rädd att det 'löser' upp nuvarande färgen? Maskera och testa på en liten yta först.

Funderar på att klarlacka mina billiga shimano racerfälgar, har inte fått tummen ur ännu bara, måste ju ha något vinterprojekt. =)

ja jag funderar lite på om det skulle kunna bli någon oförutsedd reaktion. Man måste ju exempelvis ha speciell klarlack på deras bättringsfärg. Tycker att ytan som fälgfärgen gav är lite skrovlig och apelsinskalig. Men att prova på en mindre yta är väl det bästa. får göra det.

Ytan blir apelsinskalig om du lägger på för mycket eller för lite färg på en gång. Experimentera lite på någon skräpbit tills du hittar rätt sätt att måla. Ingen av dem ytor jag målade såg ut som apelsinskal. Försök applicera rätt mängd färg så får du se att det går att få en slät yta.

Adam7125 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilka färger rekommenderas för bruk på cykel?
> Kan förresten inte hitta fäljfärgen...
>
>
> /Adam

Prova söka på "fälgfärg" och inte "fäljfärg" :)

Tillbaka
Topp