Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Crossmax sa:
Den ser trevlig ut :) kan dock inte se om det är en 26:a , 27,5:a eller en 29:a. Troligtvis så är jag blind och kan inte se det :)Crossmax sa:
GustafH sa:Wilier 501XN
Crossmax sa:
? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Crossmax sa:? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Bengt-re sa:Går köra både upp och ner!
Rydell sa:Bengt-re sa:Går köra både upp och ner!
Det tror jag säkert. Jag är dock lite sugen på att testa heldämpat :)
Bengt-re sa:Rydell sa:Bengt-re sa:Går köra både upp och ner!
Det tror jag säkert. Jag är dock lite sugen på att testa heldämpat :)
Okejdå! ?
Beror väl helt på åt vilket håll du är lagd!Skogling sa:Jag läste killar i köptarmen. Är det bra eller dåligt?
Crossmax sa:Beror väl helt på åt vilket håll du är lagd!Skogling sa:Jag läste killar i köptarmen. Är det bra eller dåligt?
Rydell sa:Crossmax sa:? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Varför skulle det vara så att dom inte skulle kunna åka nedför,uppför,hit och dit?
Skulle följande cykel funka för mina önskemål?
http://www.hagacykel.nu/cyklar/mountainbike-cyklar/enduro-comp-650b-2015.html
larsaw sa:Rydell sa:Crossmax sa:? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Varför skulle det vara så att dom inte skulle kunna åka nedför,uppför,hit och dit?
Sjukt prisvärd!
Dock mera nerför än uppför...
Scott Spark är mera uppför än nerför, dock är Scott (o många andra märkescyklar) sjukt dåliga köp pga löjeväckande dålig spec. på komponenterna :/
Spectral'n funkar precis för vad du önskar (dock leder dom ligan av trasiga ramar, fast det beror mest på att det finns MÅNGA Canyon's i vårt avlånga land).
Commencal Rose o Radon verkar numera göra hållbarare cyklar än Canyon.
mikipedia_ sa:larsaw sa:Rydell sa:Crossmax sa:? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Sjukt prisvärd!
Scott Spark är mera uppför än nerför, dock är Scott (o många andra märkescyklar) sjukt dåliga köp pga löjeväckande dålig spec. på komponenterna :/
Spectral'n funkar precis för vad du önskar (dock leder dom ligan av trasiga ramar, fast det beror mest på att det finns MÅNGA Canyon's i vårt avlånga land).
Det var ett riktigt bra pris!
Har en sån själv och använder den till ALLT. Vist är den inte lika rapp som en epic/camber på grusvägar/lättare stigar men den är iaf trampvänlig! Och som larsaw påpekar är den mer nerför men fungerar väldigt väl på vanlig stigcykling, den blev trots allt "trailbike of the year" av pinkbike 14 tror jag det var (geon är istort lika som då) av en anledning.
Rydell sa:Crossmax sa:? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Kung_Gustaf sa:Rydell sa:Crossmax sa:? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Trots att jag är motsvarigheten till Specialized-fanboy så säger jag bara: Köp! Beroende på val av däck lär den där funka till allt. Knappast snabbast uppför eller rakt fram, men absolut inte långsam. Kul utför är en garanti.
Rattnalle sa:Ett tips i all välmening. Om du köpte din första cykel för två månader sen föreslår jag att du cyklar mer på den så att du får en tydligare bild av vad du faktiskt vill ha. Nu verkar du lite osäker på det. Risken är att du köper ytterligare en cykel som blir läropengar och det känns onödigt.
Rattnalle sa:Fast heldämpad säger väldigt lite. Spannet där är ganska stort vad gäller olika sorters cyklar. Sen kommer smak in i bilden.
Rattnalle sa:Det är just dina önskemål som är ganska otydliga :)
Vänta tills det blir vår åtminstone så hinner du köra lite mer och fundera på vad du faktiskt vill ha.
Enduron är en kanoncykel men kommer bäst till sin rätt när det går utför.
Vill du lära dig göra trick och grejer ska du kanske snarast komplettera stallet med en dirt/trial/bmx eller liknande.
NickPick sa:Du vill ha en cykel som gör allt alltså? ;)
Ha lite is i magen. Det finns många jättebra cyklar som kanske har fel växelreglage, då klassas dom som värdelösa här på happy. Alla märken har sina 2015 ute på rea typ överallt. I vissa fall kan du få bra pris på 2016 hos din lokala handlare, osvosv.
Canyon är ju mycket cykel för pengen. Särskilt komponentmässigt... Men det finns annat också.
Kul att du "fick lov" av din sambo ;)
Kolla runt och läs lite reviews.
GustafH sa:
+1Crossmax sa:Köp Enduron. Det kommer att bli bra!
xyz-saft sa:Ska du behålla HT:n och komplettera med FS:n eller ska du sälja nuvarande cykel och ersätta den med en FS? Ska du ha kvar HT:n så kanske du inte ska vara allt för orolig över att den nya cykeln blir lite mer utförsinriktad?
Crossmax sa:Köp Enduron. Det kommer att bli bra!
mikipedia_ sa:larsaw sa:Rydell sa:Crossmax sa:? Spectralen duger nog utmärkt till det, säkert flera andra också...zinkpasta sa:De flesta cyklar i det prisspannet går bara cykla antingen uppför eller nedför. Räkna med att dubbla kostnaden för dubbel funktion.
Sjukt prisvärd!
Det var ett riktigt bra pris!
Har en sån själv och använder den till ALLT. Vist är den inte lika rapp som en epic/camber på grusvägar/lättare stigar men den är iaf trampvänlig! Och som larsaw påpekar är den mer nerför men fungerar väldigt väl på vanlig stigcykling, den blev trots allt "trailbike of the year" av pinkbike 14 tror jag det var (geon är istort lika som då) av en anledning.
zinkpasta sa:Det var lite min poäng att kravspecen var extremt vag (förutom att det skulle funka att cykla både uppför och nedför då).