Kliar i köptarmen
Crossmax sa:Nice, kan man få den för 15-20 papp så ska jag nog också ha en.
Nej, det blir nog tyvärr svårt :)
/Johan
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Crossmax sa:Nice, kan man få den för 15-20 papp så ska jag nog också ha en.
Crossmax sa:Testa först, byt eventuellt sen om du märker att den lättaste växeln är för tung.
Rydell sa:Precis vad jag tänker :) jag gör inget förens jag har testat. Men det är inga krångligheter med att byta en klinga va?
Rydell sa:Precis vad jag tänker :) jag gör inget förens jag har testat. Men det är inga krångligheter med att byta en klinga va? Sen tänker jag dropper post på den så sitter nog cykeln som en smäck :)
bigmollo sa:Varför läser jag "Killar i köptarmen"? Det blir jättekonstigt.
zinkpasta sa:Rydell sa:Precis vad jag tänker :) jag gör inget förens jag har testat. Men det är inga krångligheter med att byta en klinga va? Sen tänker jag dropper post på den så sitter nog cykeln som en smäck :)
Om du har väldigt kort kedja från början så skulle det ev. kunna bli lite problem om du byter från 36 till 42T som max, antar jag. Risken är dock väldigt liten.
larsaw sa:Rydell sa:Precis vad jag tänker :) jag gör inget förens jag har testat. Men det är inga krångligheter med att byta en klinga va?
Nä inget svårt, men kom ihåg att du även bör ersätta T15 + T17 med en T16 för att få ett vettigt stegning på kassetten.
Ett enkel sätt att fixa 42-kit är att beställa från OnUp: http://www.oneupcomponents.com/collections/all/1x10 som även säljer RAD-cage för ännu bättre växlingsprestanda :)
Crossmax sa:Du adderar 16 och 42, tar bort 15 och 17.
Luthman Photography sa:Nu har jag visserligen enduro 29, men utväxlingen är inget stort problem. Mina (visserligen ganska svaga)ben tar slut innan växlarna gör det.
Många tipsar om att köpa på nätet och tycker att det är oprisvärt att kpa i butik. Men kruxet är ju att om man nu råkar ha av sin ram (om du t.ex. köpt en canyon) så tar det sin lilla tid innan du får tillbaka nåt att trampa på. Samma om det är något mindre strul, då är det alltid lätt att gå tillbaka till butiken. Sen snackar jag mkt skit för jag skulle aldrig köpa en butikshoj till fullpris, men det verkar du ju inte heller behöva göra just nu.
Som nybörjare är dessutom butiken en bra trygghet vid frågor eller osäkerhet.
Rydell sa:Imorgon förmiddag blir man en Specialized enduro comp 650b rikare. :)
Och mycket pengar fattigare :(
Fjärdebrunn sa:Grattis!
Rydell sa:Nu är den köpt provcyklad i 10 minuter och det känns grym! Längtar tills sambon kommer hem ikväll. Då blir det en sväng i skogen:)
Rico sa:Köpte en cykaltransportväska men returnerade den. Funderar på att köpa Stages effektmätare eller ny Garmin Edge 520 istället (har Edge 800 idag). Antar att effektmätaren har potential att ge mest pang för pengarna givet att målet är att utvecklas och "bli lite snabbare"?
mikipedia_ sa:Rydell sa:Nu är den köpt provcyklad i 10 minuter och det känns grym! Längtar tills sambon kommer hem ikväll. Då blir det en sväng i skogen:)
Snyggt!
Lägg den i sängen och gosa med när frun kommer hem:-)
Rydell sa:Rico sa:Köpte en cykaltransportväska men returnerade den. Funderar på att köpa Stages effektmätare eller ny Garmin Edge 520 istället (har Edge 800 idag). Antar att effektmätaren har potential att ge mest pang för pengarna givet att målet är att utvecklas och "bli lite snabbare"?
Sådana där prylar har jag dålig koll på. Är det cykeldatorer?
Jimel sa:Riktigt fin hoj, specialized är ju kända för egna standarder har jag förstått, lider denna utav något sådant?
Jimel sa:Nä det förstår jag att du inte hunnit :) och lider var väl lite fel ordval från min sida.