Klistermärken

shuffle

Ny medlem
Klistermärken
Jag försöker hitta nån webshop som har diverse klistermärken och dekaler i olika storlekar. Jag är främst ute efter märken såsom NorthFace, Salomon, Haglöfs, Head, Merida och sådant. Finns det någon shop som har det mesta eller måste man hitta enskilda per märke?

Jag är dock inte ute efter något program för att göra egna dekaler, men tack ändå.

Alla svar är tacksamma

mvh / Jonas.

Klistermärken
Jag var lite kär i klistermärken men snowboardmärken osv. när jag var en 13-15 år eller så.... Vilket iof var ca 15 år eller mer sedan....

Men då var det billigaste och enklaste sättet att helt enkelt skriva ett vanligt brev till företagen och lägga på lådan. Oftast fick man en rejäl klibbe att dela ut till likasinnade kompisar.

/Bojan

Klistermärken
Är det så enkelt alltså? Jag tänkte tanken men blev hånad vid själva tanken av att man skulle kunna få någonting gratis här i världen.

Jag gör ett försök.

/ Jonas.

Klistermärken
shuffle skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det så enkelt alltså? Jag tänkte tanken men
> blev hånad vid själva tanken av att man skulle
> kunna få någonting gratis här i världen.
>
> Jag gör ett försök.
>
>
> / Jonas.

Du gör reklam, det är inte gratis.

Klistermärken
shuffle skrev:
> Ehm, hur så? Svårt att bli sponsrad när man
> inte är professionell på så vis.

det känns ju annars som att det sköna med att inte vara sponsrad är att man slipper klistermärken och sådant. du får ursäkta jämförelsen, men det är som att klä ut sig till brandman fast man inte är det bara för att det är tufft att vara brandman. är det tufft att vara låssasbrandman? låssassponsrad?

är du ute efter att bli sponsrad så blir nog inte sponsorerna hungriga efter dig om du redan gör reklam för dem, då behöver de inte sponsra dig utan får reklamen gratis. jobba gratis?

nåväl. insikt kommer med ålder oftast. så passa på medan du är ung och ha klibbor och få cred istället för att bli retad som vi gamlingar blir om vi låssassponsrar oss.

klibbor får du gratis i butiker, på mässor, av tillverkare, utställningar, på tävlingar etc.

Klistermärken
Jamen om killen frågar efter klistermärken så är det väl för helskotta underförstått att det gäller motiv han gillar.. varför annars betala för tygmärken, pins, band-tshirts etc etc? :)

Klistermärken
Jensen skrev:
> swerider skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skulle behöva cannondale klibbor till min
> hojj,
> > men nämda företag lackar ju sitt namn på
> > ramarna... =(
>
>
> finns ju cannondale klibbor på ebay. t.ex.
> http://cgi.ebay.com/2-Cannondale-decal-stickers-11
> -inch-X-1-Inch-silver_W0QQitemZ270158055539QQihZ01
> 7QQcategoryZ106953QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZVie
> wItem

Ahh, där ser man, men jag har vissa önskemål pga motivlack...

Klistermärken
swerider skrev:

>
> Ahh, där ser man, men jag har vissa önskemål
> pga motivlack...

aha, men gör några i vectorformat o lämna till dekalfirma (de brukar vilja ha i vector format) så får de väll göra en åt dig :D

Klistermärken
shuffle skrev:
> Är det så enkelt alltså? Jag tänkte tanken men
> blev hånad vid själva tanken av att man skulle
> kunna få någonting gratis här i världen.
>
> Jag gör ett försök.

Definitivt värt det, när jag var grabb (typ 1970) skrev jag till NASA (adress: NASA, USA) och bad om att få material för ett skolarbte. En månad senare fick jag ett tjockt kuvert på posten med en MASSA klistermärken, broschyrer, foton allt möjligt, helt fantastiskt.

Ett par år senare skickade min far en telex (http://en.wikipedia.org/wiki/Telegraphy#Telex) till Campagnolo kontoret i Italien och bad om att få en katalog. Jag fick en slags katalog kombinerat med verkstadsmanual och ett personligt brev från Chefen på Campagnolo, skrivit i dålig engelska, som tackade mig för visat intresse! Har den kvar någonstans tror jag.

Jag tror alla tuffa varumärken värt namnet skicka ut massvis med stickers. Kan vara klokt att bifoga ett kuvert med din adress på.

Phil

>
>
> / Jonas.

Tillbaka
Topp