Jag har bara erfarenhet från S-works så det kan vara skillnad eftersom det är olika dämpare.
Första uplevelsen i våras (ny 2013) med dämparen i hårdaste läget (Firm) var att det kändes som däcksgenomslag när den jobbade. Tuck, tuck, t,t, tuck liksom :-)
Ställer jag i mjukaste som jag gör när jag är ute och myscyklar på sköna tekniska stigar är den helt urkopplad och mjuk och fin som en vanlig oreglerad öppen dämpare. Med tillägget jävligt bra sådan. Men oftast kör jag i ett snäpp från hårdaste, eller hårdaste både fram och bak.
Det är nästa beroendeframkallande att få känna hur den jobbar, fast känna är lite fel för den släpper så snabbt och fint men ändå är där nåt svagt Tuck tuck känsla/ljud. Jag
var väldigt skeptisk till brain och hade den normalt trångsynta och felaktigt förutfattade inställningen i min okunskap att det var nåt sälj gimic bullshit typ som scotts tracklock.
Men jag fick snabbt revidera min uppfattning, det funkar sjukt bra och det är baske mig bättre driv än i HT om det råkar vara lite felpumpat bakdäck så man sitter å studsar. Det finns inte oavsett hårt eller mjukt pumpat och på köpet sväljer den allt skit du passerar och klättrar som en bergsget. Man kan komma i 47 blås nedför en grusbacke och köra jakt över ett potthål och det funkar. Brainfunktionen bak sa dock upp sig efter knappa 100 mil (övervägande stig) med resultatet scott spark låst läge gungande. Gick dock på garantin. Inget att haka upp sig på, mina övriga bakdämpare har inte hållit bättre, här funkade ändå allt utom brainfunktionen.
Bra skit är min uppfattnig.
:-)