Klungan

• Trådstartare Trådstartare Jay
  • Start datum Start datum

Jay

Medlem
Klungan
Ingen har väl missat den kvalitetsunderhållning som Klungan bjuder på? Ta chansen att se deras föreställning "Det är vi som är hemgiften" när du får den, eller gräm dig tills nästa gång den dyker upp! Som ni vet så är det gänget som också gör http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=2399.

Jag hittade några riktiga gobitar till bilder här: http://www.klungan.se/

Till exempel:

Klungan_cyklar2.jpg ht=328

Håll tillgodo!

Klungan
Klungan har gjort mycke bra, mina favoriter är "Mangan åker rollskridskor nonstop genom sverige" från "mammas nya kille" men fram för allt DAFO, jag och grabben min (1 ½ år) har sett samtliga avsnitt av DAFO minst 4ggn... nu är de tyvärr borta från SVT play.

Klungan
Såg den igår på södra teatern. Riktigt rolig studenthumor, om man får säga så :)
Saknade Thunder och Kattla, annars en toppenföreställning.

Klungan
Satt på tåget från Alingsås igår och lyssnade på Mammas nya kille. Thunder och Hans Melange är mina favvisar.
Igår räddade Thunder världen från elaka kristna fanatiker som skulle döda alla havssköldpaddsungar. FIGHT!!

Klungan
Jag är deras största fan!
Det är sjukt kul att gå och lyssna på gamla mammas nya kille när man handlar.
T ex
Jag står vi konservburkarna och försöker hitta krossade tomater som inte har bucklor med ett öra/öra-leende.
MNK är mitt knark för att klara en grå vardag.

Klungan
Världens roligaste radioprogram. Tom musiken är anpassad för oss 70/80-talister. Finns det fler tillfällen att se den showen?

På en hedersam andraplats kommer Hej Domstol!

P3 är faktiskt fantastiskt bra på Humorprogram. Pang Prego, Cirkus Kiev & Deluxe är andra favoriter!

Klungan
Simpanovic skrev:
-------------------------------------------------------
> SJU SORTERS APA!!

Hahaha, jag har den som ringmobil på telefonen.

Efter några månaders galet funderande blickar har nu äntligen mina arbetskamrater slutat bry sig om vad det är som låter när min telefon ringer.... :-)

Klungan
Ni har väl inte missat övriga 13 cykelbilder som hittas om man följer länken i första inlägget va?

jocke_tuffing skrev:
> Jag är grymt besviken på den där showen. Man fick krysta sig till att skratta.

Det var ju så otroligt bra hela tiden att man fastnade i skrattet, det gick ju inte att komma längre. Jag hade skrattkramp redan efter några minuter. Partierna när det var tänkt att man skulle hinna lugna ner sig mellan salvorna var ju "tyvärr" också roliga.

Pollan skrev:
Finns det fler tillfällen att se den showen?

Har du vägarna förbi Stockholm eller Umeå Patrik? Turnéplan hittar du här: http://www.myspace.com/klungan

Jag och en polare kommer köra Femmans multisportrace, kommer du upp för den? Lägg in lite tid för att haka på ut på Göteborgsstigarna på söndagen i så fall! Det var länge sen vi sågs nu.

Klungan
"Fredag är min bestämda dag och då får man spola ner bindor och tamponger i toaletten punkt slut!"

"Jag skulle bara vilja säga att det är så jävla B med sån hära djungeltrumma, ah tack för inget!"

"Ja det är inget ställe att vara på utomlands inte, folk åker till mallorka å det ena å det andra va äre frågan om? Ja sätt mä på en stol i källarn jag de ä semester. Dä inge fel me dä!"

Klungan
Jag tycker att showen va riktigt bra. Såg den förra hösten och höll på att dö av skratt. Ska försöka att se den igen.

"fritänkande står det på förpackningen, räcker det inte att dom jävlarna går fritt?"

Klungan
Det är en lysande föreställning men med ett annat allvar än MNK. Jag tolkar "hemgiften" som att det är dessa karaktärer man får på köpet när samhället blir snabbare och effektivare. De som inte hänger med liksom.

Tillbaka
Topp