Knak i Giant Anthem

Surfaren

Ny medlem
Knak i Giant Anthem
Detta är väl tusende ämnet om knak i ram eller vevlager. Hur som helst, jag kör på iaf. Jag bytte ut mina Race Face vevar/lager till Shimano XT vevar/lager eftersom jag trodde det var där felet satt men det fortsätter att knaka. Sitter ju en hel del lager i ramen oxå men dessa har jag inte bytt än. Hur är det med er andra som har Anthem ramar? Nån mer som har haft problem med knak och isf hur har ni löst detta?

Knak i Giant Anthem
För mig var det pedalerna eller snarare så låg d skit i gängorna på vevarna, var nog de som lät för nr jag gjorde rent o fettade in så var det tyst.

Det var också styrlagret en gång, men jag antar att det knakar när du trampar? FÖr mig knakade det bara när jag stod upp eller hade väldigt tung uppförsbacke. Då hängde jag lite på styret och det knakade lite. Trodde d var vevlagret men visade sig vara styrlagret...

Knak i Giant Anthem
Asså, jag har hört diverse konstiga ljud komma från min Anthem, men härom dagen så upptäckte jag att jag saknade en bult i länkaget så det var kanske inte så konstigt. Det är nu åtgärdat men jag har varit sjuk och inte hunnit testa om den har blivit tyst. Jag hoppas bara att den inte har tagit skada...

/Johan

Knak i Giant Anthem
Har också en anthem och för mig var det faktiskt skruvarna som håller fast flaskstället som var aningen lösa. Drog till dem och knaket försvann!!!

Knak i Giant Anthem
Har fått byta alla lager i ramen efter ca 1 års användning. Nu ska jag byta lagret i infätsningen till dämparen oxå, det slits och sen rör det lite på sig och vips så har du knaket.

Knak i Giant Anthem
Sadelstolpen är det inte, knakar även när man står upp. Inte flaskstället heller. Får väl plocka isär vevlagret igen och göra rent.

Ullrich: Vart köpte du de nya lagren till ramen/dämparen. Är väl iof standardlager och vet man bara måtten så går det väl att beställa lite var stans. Sen vore det kul att veta hur mycket du gett för dem.

Tillbaka
Topp