Knak i vevlager

fille_v

Ny medlem
Knak i vevlager
Har ett scott scale 10 som det har börja knaka om i vevlagret.
Har monterat isär, gjort rent och fettat in igen men det knakar fortfarande. Tog också bort pedalerna och fettade in men det hjälpte inte heller. Någon som har några tips på hur jag blir av med knakandet?

Knak i vevlager
Är du helt säker att det är från vevpartiet? Jag upptäckte att mitt knakande kom från sadelstolpen. Men tvätta _ordentligt_ rent och dra vevlagret med blå loctite gänglåsning så blir det garanterat tyst om det är därifrån det kommer. Men du behöver varmluftspistol för att ta isär det sen.

Knak i vevlager
Kan ju vara idé att lossa klingbultarna och göra rent och sedan dra åt igen, lite blå loc-tite brukar inte skada där.

Knak i vevlager
Sadelstolpen är det inte och vetefan om det är klingbultarna heller. I så fall måste det vara alla men det klickar liksom från vevlagret. Mer när ja trycker på med vänster pedal. Har kollat pedalerna !!! Inte dom heller... har mekat isär hela vevpartiet och lagret och satt tillbaka skiten men det klickar fortfarande. Läste någonstanns att det funkar utan fett... kanske värt att prova. Sen läste jag också att det fungerar med aluminiumpasta / kopparpasta... ska kanske testa det också

Tillbaka
Topp