Knäproblem - Ont i kanten av knåskålen
Har sedan några veckor fått problem med att det gör ont på vänsterkanten av höger knäskål vid cykling. Smärtan kommer och går när jag cyklar och är ömt i flera dagar efteråt. Andra aktiviteter som styrketräning, snowboard och längdåkning är inga problem, känner ingenting alls. Hade tio dagars uppehåll från cykling då jag var i fjällen men när jag börjar cykla igen kommer det direkt.
Enligt sjukgymnasten är det inflammation i senfäste i kanten av knäskålen och man bör vila från cyklingen. (10 dagars vila gjorde ingen skillnad.)
Har flyttat bak sadel, höjt och sänkt sadel, lagt hålfotsinlägg i skorna, käkar Voltaren m.m. men inget hjälper. Kanske blev det något bättre av att flytta bak sadeln. Varierad cykling typ terräng fungerar hyfsat men så fort det blir lite transportsträcka kommer det.
Hur går man vidare?
Enligt sjukgymnasten är det inflammation i senfäste i kanten av knäskålen och man bör vila från cyklingen. (10 dagars vila gjorde ingen skillnad.)
Har flyttat bak sadel, höjt och sänkt sadel, lagt hålfotsinlägg i skorna, käkar Voltaren m.m. men inget hjälper. Kanske blev det något bättre av att flytta bak sadeln. Varierad cykling typ terräng fungerar hyfsat men så fort det blir lite transportsträcka kommer det.
Hur går man vidare?