Kolfiber-enduro och Thule pro ride 598

Har de ställen. Hade samma tankar som dig innan. Men i och med att de designat om klamran känns det som om man inte behöver dra åt så hårt. I och med att klamran är gjord så att när den väl nuddar ramen är gappet så litet att ramen aldrig kan komma ur så känns det ändå säkert

Bara att köra, inga problem. Har gjort detta i flera år med förra modellen från Thule. Kolla andra trådar här, har skrivits spaltmeter redan...

Alpen sa:
Bara att köra, inga problem. Har gjort detta i flera år med förra modellen från Thule. Kolla andra trådar här, har skrivits spaltmeter redan...

Typ +1!
Dessutom, ur mitt egna personliga perspektiv.
Om min kolfiber MTB inte skulle tåla spännas fast på detta sättet skulle jag aldrig våga köra den hårt i stök ute i skogen.

(nu vet jag iofs inte vilken typ av plastmonster TS har)

Vernersson sa:
Alpen sa:

Typ +1!
Dessutom, ur mitt egna personliga perspektiv.
Om min kolfiber MTB inte skulle tåla spännas fast på detta sättet skulle jag aldrig våga köra den hårt i stök ute i skogen.

(nu vet jag iofs inte vilken typ av plastmonster TS har)

Lite så jag tänker med. Men jag läste det där med "minska risken för skada" och att man aldrig ska spänna fast något på ramen. Och jag som monterade den genom att spänna fast den lite lätt i ramen på mitt biltema-meckställ. :O

Bilagor

• IMG_20160921_155848.jpg
    IMG_20160921_155848.jpg
    278.2 KB · Besök: 76
Tillbaka
Topp