Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Problemet med de där extra tilläggen är att åtminstone för mig (cykel värd 40k) skulle det ha kostat lika mycket som hela hemförsäkringen. Bättre då med Trygg-Hansa där cykel redan "fick plats". Detta var dock när If bara täckte upp till 15k i hemförsäkringen, nu har de som du säger höjt till 35k.Agent_Cooper79 sa:På If kan man teckna extra tillägg för cyklar över hemförsäkringens värde (osäker, höjdes nyligen, 35 kkr?). Med tillägget borde en Spez. enduro komma in. Då skyddas allt utom skador av tävlingsutövande, alltså både stölder och motionskrascher, etc.
If har enligt mig väldigt bra skadehandläggning när man väl behöver dem!
//Magnus
Spacekitty sa:Jag har Trygghansa, utanför hemmet är den bara försäkrad till 50-papp. Dom har inga extra tillägg för att fullförsäkra.
hm sa:Spacekitty sa:Jag har Trygghansa, utanför hemmet är den bara försäkrad till 50-papp. Dom har inga extra tillägg för att fullförsäkra.
Få ramar som är dyrare än 50'...
MickeMud sa:Du får ta i nå förbannat om du ska krasha sönder den. Lite märken eller nån fjollspricka, men krasha sönder nej det tror jag ej, dessutom går det bra att laga kolfiber, spar dom där försäkringspengarna till roligare saker.
Toerman sa:Jag har, genom folksam, en tilläggsförsäkring på min one-sixty.
700kr självrisk när det skiter sig och ersätter skador upp till 50kkr.
Jag fick en liten spricka kring sadelstolpsklämman förra säsongen, folksam gav mig då 27kkr för att byta ram, cykeln var då ganska precis ett år gammal.
Spacekitty sa:hm sa:Spacekitty sa:Jag har Trygghansa, utanför hemmet är den bara försäkrad till 50-papp. Dom har inga extra tillägg för att fullförsäkra.
Få ramar som är dyrare än 50'...
Om man kraschar så att ramen spricker så är det garanterat fler delar som blivit till skrot.
Manurhin2 sa:Toerman sa:Jag har, genom folksam, en tilläggsförsäkring på min one-sixty.
Jag fick en liten spricka kring sadelstolpsklämman förra säsongen, folksam gav mig då 27kkr för att byta ram, cykeln var då ganska precis ett år gammal.
Vet du vad skillnaden är på din tilläggsförsäkring och på det som ingår i drulleförsäkringen ?
M
Yes , it doesToerman sa:Manurhin2 sa:Toerman sa:Jag har, genom folksam, en tilläggsförsäkring på min one-sixty.
Vet du vad skillnaden är på din tilläggsförsäkring och på det som ingår i drulleförsäkringen ?
M
Det som skiljer är hur stor ersättning som kan betalas ut. Ser nu också att folksam har "allrisk extra" för saker värderat upp till 80kkr, frågan är om cykel inklueras däri.
Manurhin2 sa:MickeMud sa:Du får ta i nå förbannat om du ska krasha sönder den. Lite märken eller nån fjollspricka, men krasha sönder nej det tror jag ej, dessutom går det bra att laga kolfiber, spar dom där försäkringspengarna till roligare saker.
Eller också kan man välja att betala 1500 kr i självrisk och få ex en ny ram av försäkringsbolaget om man får en reva som bedöms skadat fibern eller annat .
Min uppgradering från fruns tvångsförsäkring bacic i folksam till mellan för att få drulle kostar ca 500 om året .
Försäkringen täcker allt vilket inte alla tänker på , lika som på ex en ny bil .
Repor eller whatever . Enkelt val.
M
Hej, har du egen erfarenhet av IF och deras tillägg? När jag läse mitt försäkringsbrev står det att jag inte har teckning med Stor Villa där det bl a ingår otur. De skriver sedan detta; FÖRSÄKRINGEN GÄLLER INTE FÖR:På If kan man teckna extra tillägg för cyklar över hemförsäkringens värde (osäker, höjdes nyligen, 35 kkr?). Med tillägget borde en Spez. enduro komma in. Då skyddas allt utom skador av tävlingsutövande, alltså både stölder och motionskrascher, etc.
If har enligt mig väldigt bra skadehandläggning när man väl behöver dem!
//Magnus
JaBumpar gammal tråd .. spricka/hack i ramen , ska man oroa sig ? Inte djupt 3 cm långt
Nej, däremot laga.Bumpar gammal tråd .. spricka/hack i ramen , ska man oroa sig ? Inte djupt 3 cm långt