Komma runt plastkläder som cyklist?

Därför jag föredrar studier.

Vill inte få mitt testosteron omvandlat till östrogen. men det är bara jag.

Sedan på tal om det här med att nya saker upptäcks och används, så är det, men betyder det att rökning eller asbest var ofarligt innan vi upptäckte att det var farligt eller är det farligt bara om man vet att det är farligt. Hmmm.
Kan det kanske vara så att massor av grejer pumpas ut och att vi helt enkelt inte kan hålla koll på alla grejer, är det verkligen konstigt att vissa grejer då upptäcks efteråt?

Får bli sista inlägget för mig idag, är helt logiskt utmattad, länge sedan jag pumpade ut så mycket logik på happy som idag. ^^

Avslutar postivit #positieenergy ### och säger att addnature har rostfria och giftfria vattenflaskor 800ml för 50 kr, vilket är riktigt billigt, dock med silikonkork, vilket ska vara säkrare men vi vet inte. Dock har de inget annat matnyttigt på hela sidan och gratis frakt börjar inte förrän vid 300 kr :(

Men om alla flaskor är slut där imorgon vet jag att ni utåt sett spelar oförstående men innerst inne blir imponerade av logiken jag pumpar ut.

###

Senast ändrad:
Lyktstoplemedhjul sa:
3 flaskor a la rostfritt från addnature för 50 kr styck.

#breakthesystem
#lurasystemet

måste bara dela den här som jag skummade igenom, man ser klart förhöjda halter i blodet av att ha kläder på sig med diverse härligheter.
Och människor undrar varför cancer ökar så mycket i samhället.

http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:850089/FULLTEXT02.pdf

Tips: testa att läsa avhandlingen, eller i alla fall sammanfattningen, istället för att skumma och gissa vad som står.

toshiba sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

#breakthesystem
#lurasystemet

måste bara dela den här som jag skummade igenom, man ser klart förhöjda halter i blodet av att ha kläder på sig med diverse härligheter.

Tips: testa att läsa avhandlingen, eller i alla fall sammanfattningen, istället för att skumma och gissa vad som står.

Fast det står ju faktiskt så i avhandlingen, mer referering till flera källor.

Sen att avhandlingen inte handlar om just det (utan det är en motivation till att utföra forskningen), att det vore bättre (av Lyktstoplemedhjul) att läsa och referera till ursprungsmaterialet, och att usprungsmaterialet är okänd kvalité (för mig och alla andra som inte orkade fortsätta gräva) är ju en annan sak.

Edit: det är alltså sida 8 i avhandlingen där författaren tar upp detta, och källorna som anges är 55-59.

Senast ändrad:
toshiba sa:
Lyktstoplemedhjul sa:

#breakthesystem
#lurasystemet

Var står det att det är en ren slump att halterna ökar i blodet av att använda plast? Säger de vad som kan göra att de två sammafaller? Spekulerar de om gud?

Lyktstoplemedhjul sa:
Var står det att det är en ren slump att halterna ökar i blodet av att använda plast? Säger de vad som kan göra att de två sammafaller? Spekulerar de om gud?

Det står inte att det är en slump eftersom ingen påstår att någon ämneshalt ökar i blodet av att använda plastkläder. Det som påstås i de olika källorna är:
- I vissa kläder, tex bomull och polyester finns detekterbara nivåer av ämnen som kan vara irriterande, allergiframkallande eller orsaka cancer.
- För ett annat ämne, ett flamskyddsämne som inte hittades i kläderna, kan man hitta spår i urinen efter att ha specifikt doppat kläderna i en högkoncentrerad lösning och burit dem i 8 timmar.

Tillbaka
Topp