D
Deleted member 54554
Guest
Kommer Shimano bli ett budgetalternativ, endast?
Tycker jag ser en trend att dyrare cyklar endast kommer med Sram, företrädesvis deras Transmission. Specialized har helt lämnat Shimano, Trek har slutat speca deras dyrare modeller av Top Fuel med Shimano-alternativ (även om andra modeller kommer med det alternativet). Canyon specar också toppmodellerna med Sram. Beror säkert på konjukturen att det blir för kostsamt att erbjuda olika alternativ och ska man lägga hundra papp på en hoj vill man nog ha det senaste.
Ser också att instegsmodellerna nu kommer med Tues istället för Deore, vilket kanske inte heller kommer bli den bästa reklamen för Shimano.
Är XTR och XT dött? Kommer de finnas kvar som eftermarknadsprodukter för en mindre skara?
Själv gillar jag ju enkelheten i ickeelektroniska produkter, men är ju inte heller målgruppen för toppmodellerna.
Ser också att instegsmodellerna nu kommer med Tues istället för Deore, vilket kanske inte heller kommer bli den bästa reklamen för Shimano.
Är XTR och XT dött? Kommer de finnas kvar som eftermarknadsprodukter för en mindre skara?
Själv gillar jag ju enkelheten i ickeelektroniska produkter, men är ju inte heller målgruppen för toppmodellerna.