JariT skrev:
-------------------------------------------------------
> Hejsan,
> Jag har börjat använda kompressionstights
> (2XU)vid löpning och måste säga att den
> största skillnaden jag märker är att benen
> känns mycket fräscha efter ett löppass. Känner
> i princip ingenting i låren efter ett längre
> pass. Jag tror att detta beror på att tightsen i
> princip eliminerar "skaket" i lårmusklerna. Jag
> kan helt klart rekommendera kompressionstights vid
> längre löppass.
>
> /Jari
Nej det är inte så. Du kan inte känna på så, det funkar inte ;/) Eller gör det det?
Ja det funkar. Sen kanske det bara funkar på dig och mig. Och det räcker för mig, faktiskt.
Sen kanske dom missat något i översättningen, men men.
http://www.kompressionsklader.se/kompression/lopning/varfor-kompressionsklader.html
Sen ska man inte föringa Placeboeffekten. Tror man inet att det gör någon skillnad vid tex återhämtningen. Ja då är det troligen så att du inte kommer uppfatta någon större fördel. Kanske tom en försämmring. Men tror man att det kommer att påverka återhämtningen så kan det uppfattas så att man har en bättre återhämtning. Och ja man kan tom få en bättre återhämtning av det. Inte pga stödstrumpan eller vad det nu är man har. Nej tack vare att kroppen "mår" bättre. Men varför spelar mindre roll. Bara man återhämter, eller?
Lite som med gå stavarna. Dom påvrkanr i sig inte så där jätte mycket. Det som påverka är att man går ut och går tre-fyra gånger i veckan. Det är det som är skillnaden.
Inte att släpa runt på två stavar.
Att nyttja ett träningsprogram eller vad det nu än må vara och inte tro på det är ganska meningslöst för man kommer aldrig köra/ge 100%. Så är det. Och ger man inte 100% blir inte resultate lika bra som om man gör det. det tror jag att det flesta håller med om.
Att tro har en större inverkan än många tror. Där fick jag till det;7)
Ni som inte tror köp inte. Ni som tror. Köp och prova och bilda er en egen uppfattning. Det tror jag på.