Kona Blast?

Razorman

Ny medlem
Kona Blast?
Spekulerar lite på ny cykel. Läste nån tråd tidigare här där nån rekommendera en Kona Blast eftersom den var så prisvärd...?

Nån som har några kommentarer kring denna cykel eller har förslag på alternativ?
Eftersom jag bara spekulerar lite så har jag ingen direkt budget att gå efter... säg under 10 000:- kanske.

Kona Blast?
om du kan lägga 10000:- så tycker jag du ska vänta tills kona cinder kone årsmodell 05 kommer, det blir nog till hösten, det är en riktigt prisvärd cykel för dom pengarna!

Kona Blast?
Cinder Cone 05 absolut bra tips
Pedalogerna har förbokning 9190

Edit: kona har precis fått upp productionsbilderna åp cyklarna på www.kona.dk
Stinky Supreme ser ganska elak ut

Senast redigerad av en moderator:
Kona Blast?
Min röst läggs på cinder cone, framförallt om man gillar att cykla i teknisk terräng, där den kommer till sin rätt. Har en 03:c som fungerat kanon.

Kona Blast?
Jag köpte en Blast i våras och fick efter ett par dagar min första punka. När jag lagade punkan hittade jag ett litet "frässpån" från fälgen och jag antog att det var den som var boven. Några dagar senare fick jag ännu en punka den här gången på framhjulet. Hittade även där ett "frässpån" (vad heter det egentligen?). Efter det så var det lugnt ett tag men jag fick snart ytterligare en punka. Då det inte fanns fler "frässpån" som kunde lastas så antog jag att det var fälgbandet som var uselt. Jag kompletterade fälgbandet med eltejp och sedan dess har jag klarat mig.

/Magnus

Tillbaka
Topp