Det stämmer faktiskt vad du har sett. Tapade faktsikt nästan hakan...Det förklarar varför årets model av Cinder Cone kostar mindre än när jag köpte min Cinder Cone '05 med 20% rabatt. Jag som delviss har gått oo ångrat mitt köp, tycker '06;ans ram är snyggare. Men nu ångrar jag mig inte alls :=)...
Faktsikt dålig still av Kona, är säkert något hederligt gammal säljar trix, vem vet.
2. Köp Calderan, dem 1600 kr som prisskillnade är tycker jag är rätts så lite gemfört med hur mycket bättre saker man får.
4. Det enda jag kan tycka är dålig med min Kona är gaffeln. Eller igentligen är den bra för mig. Beror lite vad man gemför med. Jag gemför med en gammal o stel gaffel som man inte skall prata om.
Sedan kan man gemföra med dem som har köpt ny gaffel till sin Kona, dyrare är bättre:D...
Jag har för övrigt tagit ut ena fjädern hur gaffeln för att få en mer följsamare gaffel. Hjälper faktiskt :=)
Har nyss beställt en ny kedja med, den kedja som man fick med gillade inte vägsaltet och den fuktiga miljön, så den började hellt enkel rosta. Men den fick snurrar runt 250Mil.
Sedan kanske man skall klaga lite till. Tycker däcken har slitits för fort, 06;an har ett annat märke nu dock. Men jag upplevde däcken som mjuka...
Tillsist, Calderan 06;an (Cinder Cone 05;an) är nog bästa köpet i sin prisklass iallfall. Sedan finns det dem som ligger vääldigt nära. Ta inga för snabba beslut utan googla mycket och happa dig fram här...