Kona Jake - någon som har (åsikter)?

castrello

Aktiv medlem
Tjena, blev så där oväntat skaffat en fulcross. Har länge drömt om en, men haft så låg budget för inköpet att det inte hänt något. Men så kom jag plötsligt över ett fynd. En Kona Jake av årsmodell 08 som gått ca 200 km, men som säljs eftersom köparen tyckte han fått fel storlek... Nypriset är ca 890€ och jag drog till och bjöd 500€... och fick den!

Inte världens sexigaste hoj, ogillar starkt trippel, och den behöver en vit sadel och vit styrlinda. Sen är jag nöjd. Sååååå... någon som har en sån, provkört en sådan som kan ge lite åsikter. Den kommer på posten tidigast torsdag, så väntan blir lång...

http://www.konaworld.com/08_jake_w.htm

Bilagor

• 2K8_JAKE.jpg
    2K8_JAKE.jpg
    41.3 KB · Besök: 36
Jag har en Jake the Snake, fincross, grymt skön o hojja på ;)! Kona Jake måste väl vara klassen under snake, den funkar nog den med.

Jag har en Jake 06:a som jag kör som pendlarhoj samt lite långturer. Gillar den skarpt men jag har ingen erfarenhet av andra crossar så jag vet inte hur tillförlitlig jag är.

Har inte hunnit köra några 200 km med min Jake -08 men jag trivs bra med den. Det enda jag har reagerat på är att den känns lite "seg" men jag misstänker att det har med däcken at göra.

förutom att växelörat är tillverkat i mjukost så är det en bra cykel. Be dem skicka med några extraöron.

Mjukost är nog ok. Jag har svårare med mögelostar av alla slag.

Hur är det med tiagra... kan man slänga på ett tvådelar vevparti och helt enkelt justera bort det extra knäppet...? (som man kan göra på campa)

Jo, det är inga problem.

Hur är det med tiagra... kan man slänga på ett tvådelar vevparti och helt enkelt justera bort det extra knäppet...? (som man kan göra på campa)

Sån hoj har jag med lurat på, men det ramlar ner ideligen i prio av budgetskäl.
Men som du beskrev det med vit sadel och styrlinda börjar jag dregla lite, du måste lägga ut bilder!

Ok, lägger upp bilder sen. Hojen kommer imorgon och sadel och styrlinda tidigast nästa vecka. Men före jul så kommer det mera hjulbilder!

Får jag fråga om ditt namn, R Essebo...? Är du kanske från orten Esse?

Nix pix, ingen sån koppling.

Lycka till med stylingen, kul med upphottning av budgethojjar med potential som motvikt till vikt och prylraseriet!

Helt rätt, visst skulle jag också vilja ha en empella eller en ridley eller något annat smaskigt, men med två andra hojar i garaget är en cross ganska lågprioriterad. Men ett pendlar/grusvägsverktyg ville jag ändå ha. Kul ändå att försöka göra en billig hoj tilltalande rent estetiskt. Blir väl troligen en slr xp (vit) och vit fizik styrlinda.

Tillbaka
Topp