Kona XC ?

Jåge

Ny medlem
Kona XC ?
Finns det nån Kona-cykel som är mer lämpad för xc körning än free-ride. Tycker det verkar vara free-ridestuk på deras ramar?? Är på gång att köpa hoj och är mest inne på xc.

/Jåge

Kona XC ?
Kula, Caldera, Cinder Cone, exempelvis.

edit: Kula är ju värsting-tvävlingsmodellen för XC. Mycket fin hoj, skulle vilja ha på långlopp själv, faktiskt:-)

Senast redigerad av en moderator:
Kona XC ?
Men behöver det vara just en Kona i så fall? Och är det heldämpade du kollar på? Om du ska köra XC och vill ha en sjysst hardtail utan onödigt krimskrams så finns det gott om hojar under 10 papp, mer än bara Kona.

Kona XC ?
Mycket nöjd med min kula delux, väldigt skön.
Är lite mer avslappnad i stilen än dom mer tävlingsinriktade xc-ht som jag testat.
Väldigt skön på långa turer och även på tekniskt.

Kona XC ?
Kör en kula delux (03) och är helnöjd, både som skön hoj att glida runt på trixiga småstigar och att dra på när det är lite enklare terräng.

Kona XC ?
Är helnöjd med min Caldera. Inget som strulat sen jag köpte den i somras. Kör både Xc och pendling på den så den rullar i princip ett par mil dagligen.Gillar Hayes bromsarna skarpt och gaffeln känns också helt okej för de pengarna. Avsevärt bättre än hemska Axel gaffeln som Scott har på sin Scale 50 t.ex.

/C

Kona XC ?
Valet står mellan en Kona kula eller en Marin nail trail ltd. disc. Är osäker på ramstorleken på Marinen. Är 196 cm lång och vet ej om 20" ramen på Marinen räcker till. Såg att Konan har ända upp till 22" ramar.

Tillbaka
Topp