Konvertera till tubeless, vilket kit funkar bäst

Hejsan, istället för att starta en ny tråd upplivar jag denna istället.

Ska inom kort konvertera fruns genius 700 till tubeless, och väl läst mig till att orange seal ska vara bland dom bästa guckorna nuförtiden.
Men vilka ventiler är bäst, eller är alla "lika bra"? Alltså att både täta och att fylla på gucka...

Jag har provat Dt swiss och Stans och kom fram till att Stans (med konisk gummibuff?) var enklast att få tät mot min fälg. För övrigt är väl alla racervintiler lika?

Stans koniska tycker jag inte varit så bra. Fick dra som satan för att få den tät. Mavics och Dt swiss rektangulära har funkat mkt bättre för mig.

Bästa ventilen jag hittills prövat är milkit. Dyra som fan men kloggar inte igen som vanliga ventiler gör. Har haft mina i typ ett halvår och är fortfarande lika lätt att pumpa upp.

Schwalbes funkar klockrent o billiga, även kört tunes som funkar super, finns i många färger o väger lite men kostar dubbelt mot schwalbes, har även några gamla stans som funkat hyfsat men behöver dras hårt som satan för att hålla tätt

Tänkte konvertera min grusracer, en Diverge med Axis 4.0 och Tracer däck, till tubeless. Både hjul och däck skall som jag uppfattat det, vara tubelessready.

Fråga 1: Köpte ett kit fr Joe’s, men ser nu i det finstilta på förpackningen att det är för mtb. Spelar det någon roll?
Fråga 2: Hörde att olika ventiler funkar olika bra beroende på hjul. Någon som kör m Axis 4.0 som vet vad som funkar bra?

thomalin sa:
Tänkte konvertera min grusracer, en Diverge med Axis 4.0 och Tracer däck, till tubeless. Både hjul och däck skall som jag uppfattat det, vara tubelessready.

Fråga 1: Köpte ett kit fr Joe’s, men ser nu i det finstilta på förpackningen att det är för mtb. Spelar det någon roll?
Fråga 2: Hörde att olika ventiler funkar olika bra beroende på hjul. Någon som kör m Axis 4.0 som vet vad som funkar bra?

Rätt bredd på tejp och längd på ventilerna är väl det som spelar roll.

Ultralite sa:
thomalin sa:

Rätt bredd på tejp och längd på ventilerna är väl det som spelar roll.

Ok, det låter ju som att det inte ska vara ngt problem...

Tillbaka
Topp