Köp av elcykel för lång person

Protoss99

Medlem
Hej,

Jag är på jakt av en ny elcykel för runt 30,000. Jag hade tidigare en Batavus Razer som köptes för ett par år sedan som tyvärr blivit stulen. Jag var väldigt nöjd med den, framförallt motorkraften. Jag har kikat på de nya Razer och Zonar modellerna och ser att de har en klenare motor. Vad finns för liknande allternativ för mig som är 194cm lång och väger ca 95kg. Cykeln ska framförallt användas för pendling och vill gärna ha minst 65nm stark motor. (Kan även tänka mig Trekkingcykel typ HAIBIKE).

Jag har en Haibike trekking och är grymt nöjd, finns med olika motorer. Ramen är stor och min large känns väldigt stor och bra för mig som är 188 cm så en XL borde absolut passa dig väldigt bra. De är kända för att ha rejält stora ramar. Grym cykel och stark Yamaha motor på min fast den är enklaste varianten Trekking 4.

Redan kört 100 mil och har dubbla packväskor, grymt nöjd. Stabil cykel med breda hjul 27,5 tum som klarar grusvägar och lera riktigt bra...även enklare stigar utan rötter...sen funkar det ju att köra spikdäck på vinter om man vill. Breda däck vill jag inte gå ifrån, det är väldigt bekvämt.

Trekking 6 har 70Nm Yamaha medan Trekking 5 kör Bosch med 65Nm. Min 4:a har en Yamaha med 60nm men den upplevs vädligt stark tycker jag..jag väger typ 82 kilo och med väskorna och lås säkert 90 kilo totalt.

Tillbaka
Topp