köp av en ny pendelcykel

Knasen00

Ny medlem
köp av en ny pendelcykel
hej alla glada cyklister

jag har fundering på att köpa en ny pendel hoj som min cx ram är skadad i bakre delen av ramen på cykel och det har blivet av att men har fåt punka och gått med den eller att däcket har gåt snett på fälgen och skadad då ramen och då funderar jag på en ny.

Jag funderar på vilken som är lämpligast att ha som pendel ram aluminum ram eller kolfiber ram den ska kunna användas i alla väder från sommar till vinter och allt där i mellan.

och finns det non här som har några bra fälg tips till en kille i 125 kg klasen som tål honom både till pendel med skiva och till racer cykel och helst ska klara 125 +

PS. jag har läs och skriv svårigheter och ni som inte förstår vad jag skriver behöver inte kometer det eller skriva här för jag orkar inte höra det mer av alla jag vet att jag har svårt men gramatiken

Senast ändrad:
köp av en ny pendelcykel
Knasen00 sa:
hej alla glada cyklister

jag har fundering på att köpa en ny pendel hoj som min cx ram är skadad i bakre delen av ramen på cykel och det har blivet av att men har fåt punka och gått med den eller att däcket har gåt snett på fälgen och skadad då ramen och då funderar jag på en ny.

Jag funderar på vilken som är lämpligast att ha som pendel ram aluminum ram eller kolfiber ram den ska kunna användas i alla väder från sommar till vinter och allt där i mellan.

och finns det non här som har några bra fälg tips till en kille i 125 kg klasen som tål honom både till pendel med skiva och till racer cykel och helst ska klara 125 +

Varför inte bara byta ram och flytta över delarna?

Stål?

https://www.planetx.co.uk/i/q/FRHOLSTEL/holdsworth-stelvio-touring-adventure-disc-frameset

Bilagor

• FRHOLSTEL-CHR_P1.jpeg
    FRHOLSTEL-CHR_P1.jpeg
    36.7 KB · Besök: 15
köp av en ny pendelcykel
jag har funderat på det med bara bytta ramen men ska men bara köpa en ram så är den lika dyr som en ny cykel men en bra tanke

stål ram trodde jag var utrotad men men snygg ram på bilden

köp av en ny pendelcykel
Knasen00 sa:
jag har funderat på det med bara bytta ramen men ska men bara köpa en ram så är den lika dyr som en ny cykel men en bra tanke

stål ram trodde jag var utrotad men men snygg ram på bilden

1500 pix kostar den ramen ungefär. Men jag förstår tanken om resten också är slitet så kanske det är lika bra med ny cykel.

Dock är ofta hjul och grupp en stor del av kostnaden för en cykel så ibland kan det vara vettigt att byta ut trasiga ramar.

köp av en ny pendelcykel
men en ram för 1500 pix är inte så farligt faktist. blev nyfiken på den ram faktiskt men finns lite fråga tecken på den model. är dålig på engelska

jupp det stämmer att det är det som är dyrast på en cykel fälg och grupp på den.

köp av en ny pendelcykel
Tack så mycket har inte tänkt på det.

Sen så är lite mer fråger om det är en genomgående styrpine eller nån som men sticker ner en styrpine som gamla cyklar gjorde och lite såna fråger

Tillbaka
Topp