Köp av ny freeride hojj

Köp av ny freeride hojj
Jomper, självklart förstår jag med att det inte är någon som jävlas med mig för att dom vill att jag ska ha hjälm. Men när det kommer sånna här:

" Postat av: Rippa
Skriven: idag 16:00

Ha ha ha.. sluta nu. Det fattar ni väl att det inte går att argumentera med en 15 åring. Deras logik är inte fullt utvecklad än. Låt han nu köra runt o se fånig ut i sin moppefrisyr bäst han vill."

Då blir jag bara irriterad, min "moppefrilla" som du nu vill kalla det är nog lika mycket stel som en nyfödbebis frilla är.

" Postat av: cal
Skriven: idag 16:14

Nej, men det är väl för att rädda moppefrillan som du måste köra utan? Eller är det för att få ha den där fula mössan i 20°C värme nu i mitten av september som du vägrar hjälm på? "

var faktiskt kallt ute, hade jag inte haft mössan hade jag haft kepan.
men om jag inte har hjälm på mig just nu så får jag väll skylla mig själv om jag har 0 känsla för att bromsa när hoppar ner för en trappa eller hur det nu är?
skit detsamma blir en hjälm te nästa år, hoppas jag krashar innan dess. ha det färgglatt gubbar;P

Köp av ny freeride hojj
Hjälm -inte hjälm , gul cykel -svart cykel , xc - freeride , mtb - landsväg olika val av olika personer
man kan tycka att valen är dumma, men respektera dom i allafall/Thomas

Köp av ny freeride hojj
sidekick Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hjälm -inte hjälm , gul cykel -svart cykel , xc -
> freeride , mtb - landsväg olika val av olika
> personer man kan tycka att valen är dumma, men respektera
> dom i allafall

Om du kör lvg eller mtb spelar ingen roll för mej men om du har hjälm och kan resa dig upp efter en krash eller om du kör utan hjälm och blir ett bidragsoffer resten av livet påverkar mig via min skattesedel. Det hade varit egalt för mig om han cyklade utan hjälm om han hade tagit konsekvenserna av det helt själv men nu lastar han ut sin dummhet över alla andra i hela sammhället. Respekt är inte en enkelriktad gata.

/rikard

Köp av ny freeride hojj
rikard Skrev:
> sidekick Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hjälm -inte hjälm , gul cykel -svart cykel ,
> xc -
> > freeride , mtb - landsväg olika val av
> olika
> > personer man kan tycka att valen är dumma,
> men respektera
> > dom i allafall
>
> Om du kör lvg eller mtb spelar ingen roll för mej
> men om du har hjälm och kan resa dig upp efter en
> krash eller om du kör utan hjälm och blir ett
> bidragsoffer resten av livet påverkar mig via min
> skattesedel. Det hade varit egalt för mig om han
> cyklade utan hjälm om han hade tagit
> konsekvenserna av det helt själv men nu lastar han
> ut sin dummhet över alla andra i hela sammhället.
> Respekt är inte en enkelriktad gata.
>
> /rikard

Tillbaks till läxböckerna kompis,ditt studiebidrag kommer via min skattsedel ;)
peace/Thomas

Köp av ny freeride hojj
Det var länge sedan jag fick studiebidrag grabben. Min utbildning kommer dessutom att generera tillräcklig produktionshöjning för att samhället skall gå plus på mig*. Vilket man tyvär inte kan säga om de flesta patienter hos neurologen.

/rikard

*Eftersom jag har hjälm på mig när jag cyklar och förhoppningsvis kommer att kunna arbeta några år till.

Köp av ny freeride hojj
sidekick Skrev:
> sorry Rikard jag blev lurad av din mailadress
> hemsk mycket förlåt från en 43-årig "grabb"

Misstänkte nästan det. Ingen fara på taket =). Jag får spara det tills dess jag blir åldersnojjig och ta det som en komplimang att bli trodd för att vara en teknolog. Men jag kanske skall byta ut mejlen i profilen mot min nya fina gmailadress *skryter*.

/rikard

Köp av ny freeride hojj
Rikard, om jag ramlar med min cykel och åker in på skjukhus spelar inte ett jävla dugg roll för dig, jag tror inte din skattsedel ökar med ett enda öre för det.

Köp av ny freeride hojj
Om alla skulle resonera som du gör Jensa skulle det garranterat märkas. Men du bryr dig väl inte för du är för ung för att betala skatt. ;-)

Köp av ny freeride hojj
cal, ja om varenda unge som cyklar skulle ramla och åka in på sjukhus så skulle det väll bli skillnad, men om jag och 10st till skulle göra det skulle inte skatten öka, och gör den det så släng på nått öre.(vilket inte gör så mycket) :)

Köp av ny freeride hojj
Betalar skatt gör alla på ett eller annat vis (moms, vinst, lön etc.) om man inte smiter från den. När jag köpte min hjälm för 500 spänn gick 125kr rakt ner i någon annans ficka (kanske någon som inte använde hjälm), ok då lite fick jag tillbaka i form av studiebidrag etc. men mycket såg jag aldrig röken av eftersom jag inte tillhör den skara av samhället som lever på bidrag (inget ont om det i de flesta fall) så när som på studiebidraget och ja min skolgång har betalats av staten än så länge.

Argumenten som används för att slippa hjälm är ofta väldigt svåra att hitta en ordentlig grund för. Vad som är coolt resp. inte coolt spelar ingen roll idet här fallet anser jag. Om rätt personer använder hjälm blir det tufft, kolla bara på Robbie Bourdon.

Huruvida man har råd med en hjälm är ganska oväsentligt tycker jag, har man lagt en massa pengar på en cykel så är det inte så farligt att lägga lite till på en vettig hjälm. Iofs tror jag inte att den gode Jensa har betalat ett dyft av sin hoj själv men iaf. (rätta mig om jag har fel? Men enligt tråden verkar du vara i 15-års åldern och då är det inte många som slantar upp 10000 helt själv...)

Och jag vill inte höra att jag är någon sorts gammal stofil eller liknande nu, jag är inte särskillt gammal jag heller (17). Men jag kanske har begåvats med ett par extra hjärnceller som jag anser vara värda att skydda.

Ett ordspråk lyder som följer: Den som har något att skydda har hjälm, den som inte har det har inget att skydda!

Köp av ny freeride hojj
hälften av pengarna har jag jobbat ihop under sommaren och hälften från bank-konto :)
köpte iofs en digital kamera för 3300 nyss också, ska ha rätt mycket nya saker till snowboardsäsongen nu ochså och det är ett själ varför en hjälm till cykelslängarna inte gäller nu.

Köp av ny freeride hojj
Jensa Skrev:
> Rikard, om jag ramlar med min cykel och åker in på
> skjukhus spelar inte ett jävla dugg roll för dig,
> jag tror inte din skattsedel ökar med ett enda öre
> för det.

Men du har redan visat att du inte förstår särskilt mycket alls. Det är ingen ide att jag förklarar för dig hur samhället fungerar efter som du ändå inte kommer att förstå men du är ett levande argument för en privatisering av sjukförsäkringssystemet.

Snyt dig, väx upp och skaffa hjälm.

/rikard

Köp av ny freeride hojj
Får väl hoppa på den här tråden också..

Jensa; Har du inte råd med hjälm finns det kanske någon som bryr sig om dig som är villig att betala för den? Hjälmköp är ett av få(?) tillfällen då föräldrar helt plötsligt blir väldigt villiga att öppna plånboken

/Ola

Köp av ny freeride hojj
Oj, denna tråd fick verkligen ett nytt liv (-:

Tänkte slänga upp lite bilder på den nya hojjen som jag har droppat, hoppat, cyklat, meckat, putsat, rejsat och mycket mer med. Jag kan inte säga annat än att detta är en kanonhojj som hänger med på allt jag kan tänkas hitta på, både i skogen och i stan (byn).

1%20Cykel%20h%f6ger%20bak.JPG

2%20cykel%20v%e4nster.JPG

3%20cykel%20h%f6ger.JPG

4%20Cykel%20uppifr%e5n.JPG

5%20bakdrev.JPG

6%20framgaffel.JPG

7%20Snett%20framifr%e5n.JPG

8%20Hj%e4lm.JPG

Min hjälm, köpte det för 100kr på Team Sportia och den funkar skitbra.

Behöver jag säga att jag är nöjd med hojjen?

Bosse

Köp av ny freeride hojj
Gratulerar till nya hojjen! Ser ut att vara riktigt mycket hojj för 999 Euro. Den där kommer nog tåla det mesta du utsätter den för dessutom med DJ-gaffel, Sun Doubletrack hjul, krallig ram osv. Nu är det bara att hitta nån bra plats att anlägga en dirt på och sedan hugga tag i spadarna och börja! Baksidan av huset kanske? ;)

Köp av ny freeride hojj
rikard, när du ger mig ett övertygande bevis på att du kommer få högre skatt för att ja åker in på sjukhus, då jävlar ska ja köpa mig en hjälm på stubb, första bussen till första jävla affär som har en.
Men hitils verkar det bara som ni tycker jag är dum för att jag inte tror eran skatt ökar för ja åker in på sjukhus, som sagt.. övertyga mig.
Jag må va dum eller smart i era ögon men jag har lika kul för det ;>

Köp av ny freeride hojj
Skit i skatten och kostnaden för samhället om du skadar dig jensa. Tänk på din egen hälsa istället! Du vill väl inte bli invalid?

Köp av ny freeride hojj
cal, det jag tyckte va intressant just nu var ju varför skatten skulle öka så förskräckligt för att jag ramlar med cykeln ;).
Tänker på min egen hälsa, provar bara saker jag vet jag klarar av ;D

Köp av ny freeride hojj
Jensa,

Hälso- och sjukvården i Sverige finansieras till 80-85 procent med offentliga medel, främst i form av landstings- och kommunalskatt.

Sjukvårdens andel av BNP har under de senaste tio åren ökat från 8,2 till 9,2 procent av BNP.

Antar man en genomsnittslig skadeföljdskostnad på 1.3 Milj kronor så kan du gott få betala den själv ur egen ficka vid skadetillfället. Så ta gärna med ditt kreditkort nästa gång du är ute och leker utan hjälm.

Det är dock uppenbart att du inte har för avsikt att investera i en hjälm.

Köp av ny freeride hojj
feltramp och på svenska vill du säga? ;) Att om jag ramlar med min cykel och åker in på sjukhus kostar det mig igentligen 1.3miljoner kronor vilket jag i mina ögon ser helt orimligt?
NEXT PLEASE

Köp av ny freeride hojj
Jensa gör så här: skippa det där integralsnacket och skaffa en likadan hjälm som Boman. Kostar 100kr
Det vill säga att just nu är ditt huvud inte ens värt 100 spän ;-).
När man cyklar mtb är hjälm lika självklart som strängar på en gitarr. Har du inte fattat det än???

Köp av ny freeride hojj
Jensa Skrev:
> feltramp och på svenska vill du säga? ;) Att om
> jag ramlar med min cykel och åker in på sjukhus
> kostar det mig igentligen 1.3miljoner kronor
> vilket jag i mina ögon ser helt orimligt?

Eftersom vi har skattefinansierad sjukvård i Sverige så kostar det dig bara några tusen i avgifter men skatebetalarna får stå för de där 1.3 miljonerna i snitt i rena sjukvårdskostnader. Förmodligen är det mycket mer om det är en neurologiskada vi pratar om. Hjärnkirurgi är INTE GRATIS.

/rikard

Köp av ny freeride hojj
Se till att du berättar för dina föräldrar att du vägrar ta emot sjukvård ifall det händer dig någonting också. Så inte samhället slösar mer pengar på dig i onödan.

/rikard

Köp av ny freeride hojj
rikard, bra idé. Ska säga åt kommunen att jag inte ska ha gratis busskort eller skola heller, jag vill betala exakt allting, ska tom. säga åt mina föräldrar att jag klarar av att köpa min egen mat. Damn rikard, im gona make u proud!

Köp av ny freeride hojj
Kör igång Jensa! Prova att ta dig fram i en värld där en bilmekaniker nästan behöver högskoleexamen utan utbildning...

Kan bara meddela att jag ryktesvägen har fått veta att en gymnasieutbildning kostar ett par hundra lax om året per elev, så lycka till! Universitetsutbildningen sen ska vi inte tala om...

Allt detta för att du inte vill ha hjälm!?

Iofs så behöver du inte lägga några pengar på utbildning eftersom din hjärna är/kommer vara deg.

ok nu har jag sjunkit lågt men vad fan...

Köp av ny freeride hojj
keffmonster, du skulle bara veta hur kul jag tycker dethär är! För varje inlägg som kommer så ser jag det som en fortsättning på min kväll.
Muerto: jag vet att en gymnasieutbildning kostar ett antal hundra tusen per år, ett under att min kommun har råd med min. Men du förstog säkert inte min ironi i mitt inlägg där jag skrev att jag skulle betala allt?
Det är så jävla kul att se er överseriösa gubbar (som jag förstår det) försöka få in i min 99krs hjärna att det kostar pengar för er att jag ramlar? rätt ut sagt skiter jag i fan i om det kostar er 1000kr mer per dag. Nu ska jag kolla på krokodile dundee, vi får fortsätta ha kul sen killar. hej

Köp av ny freeride hojj
Jensa: Ut och cykla med dig, det är garanterat roligare än att sitta framför datorn och käfta om hjälm på eller inte. Kul att du är lättroad, men "wear your gear" är inget dåligt förslag.

>Tänker på min egen hälsa, provar bara saker jag vet jag klarar av ;D

Det var smart, tänk om det var så enkelt... ;-)

/Leo

Köp av ny freeride hojj
Gubbe? Tack för den, om du kommer till LKPG säger jag bara: AKTA RYGG! ;) Nej så illa är det inte. Men jag är nog fan inte mer än max 3 år äldre än dig även om jag verkar betydligt äldre/smartare/mognare.

Förmodar att du skiter i skolan också eftersom du inte riktigt har förstått det där med hur samhället fungerar. Prova att faktiskt öppna Samhllskunskapsboken eller Ekonomiboken och försök tyda de mystiska symbolerna där i, så kánske du förstår vad alla här försöker säga om läsning är jobbigt kan du ju prova att titta på nyheterna istället...

OBS! Innan jag postade tog jag bort halva inlägget då det var för "Velo" aktigt...

Köp av ny freeride hojj
Om jag nu inte förstår, eller förstår hur samhället fungerar vet jag inte vad det har för inverkan på hur jag sköter skolan? Man går i skolan för att få en så bra utbildning som möjligt för att sedan kunna arbeta med ett jobb man gillar, få en bra lön och därmed en bra pension efter man slutat jobbat så man klarar livet, något sånt du menar?
Jag är bara en person som inte bryr mig specielt mycket om sakerna runt omkring utan gör det jag gillar.
Hoppar sönder ett bord nånstanns, "undra vem som får betala det" är inte precis det jag direkt skulle tänka och sätta en lapp på bordet där det står" jag heter det och det , ni kan skicka räkningen till den och den andressen".
tycker vi skiter i dethär för vi har alla fått fram att jag är en dum liten grabb på snart 17år som har en hjärna med priset av 99.50kr och neråt, och inte förstår ett skit av vad livet går ut på, eller hur var det nu igen! och ja, ja fattar att ni bara vill att jag ska ha hjälm för att klara mig undan olyckor (så att ni inte får betala mer i skatt då? hahaha) :D
TJINGELING

Köp av ny freeride hojj
Man kan inte göra annat än att tycka synd om dig Jensa. Verkligheten kommer att ta dig i örat en dag och du kommer inte att gilla det. Men fram tills dess kan du väl lära dig stava till lunarstorm. Du verkar ha surfat in på fel forum.

http://www.lunarstorm.se

/r

Köp av ny freeride hojj
Å ramlar du innan dess å slår i skallen kanske du inte behöver nå snowboard grejer alls utan en fin rullstol istället
tycker det verkar va jävligt många betong ryttare som gjort norska testen.Mössa har de nästan alltid på ju =)

Köp av ny freeride hojj
asså jag kom just in i forumet och så ser jag den här rubriken "Köp av ny freeride hojj", coolt undrar om det står nåt jag kan använda när jag ska köpa ny hoj.

Men nu verkar det som vissa lägger mer tid på webben än i spåret (på gott och ont)
Men det var ändå kul läsning
+
att jag fick se det ubersköööna inlägget:

" Man kan inte göra annat än att tycka synd om dig Jensa. Verkligheten kommer att ta dig i örat en dag och du kommer inte att gilla det. Men fram tills dess kan du väl lära dig stava till lunarstorm. Du verkar ha surfat in på fel forum. "

Tack killar och tjejer U make My Day!

Anton(17 om det är nån som vill börja bråka med min ålder också)

P.S Jävlas inte med Stockholmarna ;)

P.P.S finns det nåt guide här på forumet om ramstorlek för dirt, freeride DH och/eller XC?

Tillbaka
Topp