köp tankar

johan82

Aktiv medlem
köp tankar
Hej, har precis kommit underfund med att jag vill börja cykla lite mtb. Hittade till min glädje denna fantastiska sida och forum. För att komma igång kommer jag att behöva köpa mig en cykel och div tillbehör, problemet är att jag är student och csn inte direkt kastar pengar över mig :( Därför blev jag glad när jag hittade en annons på blocket där en Kona manomano var till salu för det överkommliga priset 3600:- Men när jag ser vad andra fulldämpade cyklar kostar blev jag lite skeptisk, den verkade i övrig välutrustad med xt/deore växlar vilket jag har förstått är bra grejer. Så vad säger ni, är det en bra cykel att komma igång och köra lite XC på?

köp tankar
Är det rätt storlek, så klipp till.

Bra hoj att komma igång på, inte så mycket pengar.

Kör på den tills du vet om cykling är "din grej"
Sen kan du bestämma dej för vilken sort du vill ha.

Välkommen i cykelträsket.

köp tankar
Ser väldigt gammal ut och med en RST-gaffel och v-bromsar. RST brukar inte vara så roliga. Jag hade nog köpt någon nyare begagnad hardtail för de pengarna istället.

köp tankar
johan82 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hmm, åsikterna går isär. Är det en bättre
> idé att lägga 8000:- på en enklare men ny
> specialized cykel?

förmodligen, jag kan nog hålla med pbeijer lite grann, Konan kanske är lite tung och gaffeln är nog ingen höjdare.

Nytt är nytt, här är mitt bästa tips om du kan sträcka dig till ca: 8000 + frakt:
http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/bike.html?b=2052

köp tankar
johan82 skrev:
> Hmm, åsikterna går isär. Är det en bättre
> idé att lägga 8000:- på en enklare men ny
> specialized cykel?

I det här fallet, ja!

köp tankar
Jonas Jansson skrev:
> Vilka tankar är till salu, och vad kostar de?

Köp tankar-det låter som han ska ha någon bränsletank till båten och moppen eller???
Om jag blir sjuk vill jag bli vårdad av en sjuksköterska och inte en sjuk sköterska!

Tillbaka
Topp