Smurfen101
Medlem
[Köp] Touring/bikepacking cykel för allroad äventyr.
Hej!
Precis som rubriken lyder letar jag efter en cykel för att ta mig allt från en långfärd genom sverige till ett mer tekniskt singletrack adventure.
Då man inte är gjord av pengar har jag en budget på 20-25k för cykeln. Har letat runt på mängder av forum, läst mängder med guider och kollat mängder med cyklar. Men känner mig inte ett dugg klokare ?
Fullt medveten om att det inte finns en cykel som är gjord för att klara allt helt perfekt. Men då budgeten är relativt tight och det bara blir ett cykel köp, letar jag efter något som ialfall klarar både lätta cykel turer och lite tyngre på singeltrack och asfalt. Alltså letar jag inte efter en 18kg mammut som bara kan ta mig runt hela värden på asfalt, eller en gravelbike som väger 7kg och inte har ett ända fäste. Hoppas ni förstår vad jag menar
Har kollat några cyklar som verkar lite intressanta bl.a.
surlybikes.com
surlybikes.com
surlybikes.com
www.konaworld.com
www.konaworld.com
www.salsacycles.com
Somsagt känns som en djungel och framförallt hitta något som man kan beställa från sverige.
Tack på förhand för råd och vägledning.
Mvh
Ivrig cyklist
Precis som rubriken lyder letar jag efter en cykel för att ta mig allt från en långfärd genom sverige till ett mer tekniskt singletrack adventure.
Då man inte är gjord av pengar har jag en budget på 20-25k för cykeln. Har letat runt på mängder av forum, läst mängder med guider och kollat mängder med cyklar. Men känner mig inte ett dugg klokare ?
Fullt medveten om att det inte finns en cykel som är gjord för att klara allt helt perfekt. Men då budgeten är relativt tight och det bara blir ett cykel köp, letar jag efter något som ialfall klarar både lätta cykel turer och lite tyngre på singeltrack och asfalt. Alltså letar jag inte efter en 18kg mammut som bara kan ta mig runt hela värden på asfalt, eller en gravelbike som väger 7kg och inte har ett ända fäste. Hoppas ni förstår vad jag menar
Har kollat några cyklar som verkar lite intressanta bl.a.
Disc Trucker | Long Distance Touring Bike | Surly Bikes
Surly Disc Trucker is a pure-bred drop bar touring bike that can take you from one end of the world to the other, if there’s a road to travel on.
Grappler
Grappler is a drop-bar trail bike built for single-track sessions, all-day dirt rides, and bikepacking excursions.
All Road Bike | Bridge Club Touring Bike
As a highly versatile, all road touring bike, the Bridge Club can evenly navigate the backwoods and single lane highways so you can go anywhere.
Sutra SE
The Sutra SE is the bike for a special breed of rider. Someone who doesn’t waste money on “hype.” Someone who stands by the rule that a 3x drivetrain is the only way, and there’s something special about bar-con shifters. Long-haul rides, touring, and endless pedals into the sunset.
Rove
The Rove makes quick work of the commute, gravel trail, or the after-work fitness lap on your local hill. The Rove is the elusive 650x47c steel bike that you can afford. It’s at home in an alley cat race, on the commute, as a messenger rig, or as your only bike.
Salsa Cycles | Adventure by Bike
Somsagt känns som en djungel och framförallt hitta något som man kan beställa från sverige.
Tack på förhand för råd och vägledning.
Mvh
Ivrig cyklist