Köpa Crescent Zepto. Hjälp!

richardmanuel

Ny medlem
Hej alla cykelnördar.

Jag har spanat in en cyclocross från Crescent som heter Zepto. Den verkar passa mina behov bra.

Nu har jag funnit en begagnad variant som jag ämnar köpa. Problemet är att säljaren inte vet vad det är exakt för modell. Det finns ju Sport, Pro och Comp. Kan ni hjälpa mig fastslå vilken modell det är?

Bifogar bild på cykeln här.

Med vänlig hälsning,
Richard

Bilagor

• Skärmavbild 2017-06-12 kl. 12.55.49.png
    Skärmavbild 2017-06-12 kl. 12.55.49.png
    562.1 KB · Besök: 292
Är ingen expert på det där, men har själv en 2016 års Pro. Den ramen är i kolfiber (och har inte lika många fästen för saker och ting) medans de modellerna under har aluram och skärmfästen osv. Men sådant där kan ju ändrats från år till år, vet du vilken årsmodell det är?

(Hade också en Giga Comp, den var i kolfiber. Gemensamt för dessa två är att det stod Pro/Comp på ramen, styrröret rakt framifrån sett)

Tack för ditt svar.
Han säger att den är från 2013 eller 2014 och att den är 18-växlad. Men det behöver inte stämma.
Han säger också att han minns att den heter "Perfec" men han kan inte bekräfta det. Hittar inget om Perfec på nätet.

Tack för ditt svar.
Han säger att den är från 2013 eller 2014 och att den är 18-växlad. Men det behöver inte stämma.
Han säger också att han minns att den heter "Perfec" men han kan inte bekräfta det. Hittar inget om Perfec på nätet.

Stort tack! Det verkar vara den ja. Kan inte hitta under vilka år den såldes i Sverige. Behöver bekräfta uppgifterna som säljaren gett mig om att den är från 2013 eller 2014.

Tillbaka
Topp