Köpa cykel från Freeborn, hur göra?

Hej,

Har blivit sugen på att köpa en cykel från Freeborn.co.uk eftersom dom har grymma priser på vissa modeller. Är det någon här som handlat från dom? Hur gick ni tillväga? Är ni nöjda? Vad blir frakten till Svergie? Leveranstid?

Många frågor men folk på Happy brukar ha svar på det mesta :)

Ha det!

Handlade en ram och gaffel från Freeborn. Kommer inte ihåg kostnader men det gick fint och jag är nöjd med bemötandet.

Bara att ringa eller dra iväg ett email.

Senast ändrad:
Köpte min Stumpjumper där för något år sedan, gratis frakt! Min cykel hade fått riktigt mycket stryk av TNT så Freeborn fixade en retur på den cykeln. De skickade mig en ny någon vecka senare. Jag behövde inte betala någon frakt, Freeborn fixade allt. Jag hade dessutom lite problem med baknavet, det var inga problem med garantier, denna gång fick dock stå för frakten själv. Men jag fick ett nytt hjul tillbaka.
Jag har även köpt hjälm och skor av dem, inga problem. Jag kommer absolut köpa en nya cykel där igen (när det nu blir dags för det).
Betalade allt med VISA via deras hemsida.

Haft lite problem. Fick en cykel som var fraktskadad, dels märke i kartong vilket anmäldes. Det som strula var dock för att få ner cykeln i kartongen hade de tömt bakdäcket på luft vilket resultera i en ordentlig flatspot. Vilket de krävde att jag skulle skicka tillbaks och stå för returfrakten, hjälpte inte med intyg från handlare eller liknande om vad som skett. Inte nått vidare bemötande enligt min mening.

Tillbaka
Topp