Köpa cykel i Can/Whistler

bitteb

Medlem
Tjena!

Jag ska till Whistler i sommar och tänkte köpa min DH där.

Någon som har tips på webshoppar i Can. Tänkte kanske beställa en så den står på plats när jag kommer dit.
Andra allternativet är väl att glida runt i Vancover och kolla vad som finns i butikerna.

Eller hur har ni andra gjort?

Är alltså sugen på en ny cykel. Vet att d finns fritt med begade men nytt är ju nytt :)

/Tobbe

Jag har aldrig köpt en hoj i Whistler men varit där flera gånger och med tanke på vad reservdelar/slangar/däck/bromshandtag/hamburgare/öl mm kostar där så är det nog synnerligen, med betoning på just synnerligen, olämligt att sikta på att köpa en billig cykel i Whistler under högsäsong. När jag och några kompisar var där förra sensommaren så handlade en av dom cykel i Bellingham i norra Washington en timma från kandensiska gränsen. Han hade kontaktat en lokal cykelaffär som Transition Bikes rekommmenderade. Transition Bikes är från området och det var en sån som han slog till på. Cykeln specade han hemma och kom bara dit och och plockade upp den och fick den justerad.

Landar ni i Vancouver så skulle jag nog leta reda på någon cykelaffär där, och då i North Vancouver, North Shoren alltså. Stan är grymt stor så du vill inte hålla på att fara fram hit och dit. Det finns sanslöst många cykelentusiaster i området så det finns BRA cykelaffärer som har saker hemma och som är väldigt kunniga + service minded. Det låter för bra för att vara sant, men det är min erfarenhet. Häng lite på NSMB.com, North Shore Mountain Biking, den lokala siten för att få lite mer specifika tips om affärer eller om du letar efter något speciellt märke eller vad det nu kan vara. De kan nog hjälpa dig i cykeldjunglen.

Whistler är grymt roligt men det finns MASSOR av annan grym åkning i området om du pallar att trampa, missa inte den!!!! North Shoren, Squamish, Pemberton mm. Då måste du ha en cykel som går uppför oxå, kanske inte bra men cykelbar iallafall. Min kompis köpte en Transition Blindside som funkade bra, om du nu inte vill ha två cyklar...

Ha det skoj!!
-Jonas

Köpte en cykel när jag var där 2008.
Köpte den efter kontakt med shoppen via både mail och telefon.
Fineline ride shop, ligger vid "Function junction", en liten bit utanför Whistler.
Bra service, åkte ett par dagar med hojjen, sedan tillbaka på efterjustering och byte av styrstamslängd, sadelstolpe etc. etc.

Om du använder facebook så leta efter finline ride shop, rekommenderar dom varmt.

/C

Tantalus i Squamish hade rätt bra priser på kompletta cyklar och ramar när vi var där för typ 10 år sen. I Whistler var allt skitdyrt, det mesta klart dyrare än här hemma faktiskt.

Numera är det dessutom apdyrt att ta med på flyget över atlanten..

Finns det något vettigt alternativ att ta hem cykeln på utöver extra på flyget? Då vi flyger med typ "cheap ass flight" och de inte går.

OT är det bra xc och am cykling på vancouver island eller är det fast landet som gäller?

Tillbaka
Topp