Köpa cykel på ebay? Bra eller anus?

Bergholm

Ny medlem
Jag har aldrig handlat på ebay eller nån liknande auktionssajt tidigare.
Men det finns ju riktiga kap att göra om man vet vad man vill ha.

Vad jag förstår så är det många som köper på ebay här...?

Hur fungerar det, är det säkert med betalningen och att verkligen få det man beställt?

Många ? idag...

//Andreas

Senast redigerad av en moderator:
Jag har inte köpt så dyra pryttlar,men upp till 800:- har jag handlat för. Ebay bygger på ärlighet,man får ju omdömen för varje deal som görs. Några dåliga omdömen så är man mer eller mindre "körd"! Har säljaren många bra omdömen så ska du nog inte oroa dig så mycket,det bästa sättet att betala på är via paypal! Lycka till!

Jag BOR praktiskt taget på eBay. Låga priser, stort urval och i nästan alla fall trevliga, kunniga och hjälpsamma användare.

/M

Det går alldeles utmärkt att köpa cyklar på Ebay. Men kolla fraktkostnaden innan och tänk på att du kan behöva betala tull för grejer utanför EU.

Jag köpte mig en fin beggad hojj från UK förra veckan, det gick hur bra som helst! Se till att du betalar via PAYPAL och håller dig inom auktionen så att säga, så du inte betalar utanför Ebay(Betala alltid med PayPal via Ebay!). En annan viktig sak är att du ska få bra kontakt med säljaren INNAN du lägger bud. Även om du är garanterad pengar tillbaka om nåt strular är det skönt att slippa allt krångel. Bra
kommunikation är viktigt!!! Du ska känna dig trygg när du betalar för något av nån du aldrig träffat! Kräv fler foton om du är tveksam på skick. Kolla fraktpris och leveransvillkor innan du lägger bud.

Om du tappar kontakt med säljaren efter avslutad auktion så betala ej, utan kontakta Ebay support!

Jag har handlat från de flesta håll(USA UK, Asien osv.) och aldrig haft bekymmer! Många fina fynd och inga besvikelser!

Happy bidding!

/Ludde

Senast redigerad av en moderator:
kolla även säljarens feedback, den avslöjar ofta hur seriös säljaren är, är man extra försiktig kan man kontakta de köparna o höra va de har o säga om säljaren.

har köpt en hel del, bland annat en nrs ram

Tillbaka
Topp