Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Om det inte måste vara Fox, så har Hela Hojen på Högbergsgatan 48 (Södermalm) olika oljor för gafflar. Jag handlade där när jag behövde till min Rockshox.
Efter att ha läst diverse trådar här på forumet verkar det dock som att olika tillverkare har olika viskositet på sina oljor, även om de anger samma typ (10w). Därför föredrar jag den som Fox anger att man ska använda.
Du ska kolla på cst-värdet om du ska jämföra olika oljor, tyvärr så listar väl inte alla tillverkare detta värde på flaskorna men om det finns så är det bättre att jämföra med det värdet än med viskositeten då det kan skilja mellan sorterna även om dom har uppgett t ex 5W på båda.
Dryg kommentar: cst står för centistoke och är en enhet för just viskositet. Alltså ska man lita på viskositeten, men vilken skala man går efter kan avgöra hur bra det går. Jag kan inte W-skalan, men får intrycket av att det snarast är "storleksordningsskala" där varje fack (5, 10, 15 W etc) är rätt brett.