Köpa första mtb

Jonss

Medlem
Köpa första mtb
Hej!
Går i tankarna att köpa min första mtb. Jag tänker mig en heldämpad kring ca 25000
Men tycker det är lite av en djungel allt det här.
Har kollat lite på top fuel och stumpjumper, är det något att ha eller vad finns det för andra alternativ?
Vad mer bör jag tänka på som ny?
Mvh

Köpa första mtb
Lite stig, kanske lite mer tekniskt, möjligtvis lite fjällstigar också. Helt ärligt är jag inte helt säker själv så kanske någon form av allround.

Köpa första mtb
YT Izzo är väl många nöjda med också för blandad cykling? Core 1 är nedsatt nu och ser bra kittad ut för pengarna. Core 2 är kanske precis utanför budget men lite bättre kittade tänka sig...

Trek Fuel EX Gen 5 är bra för det du beskriver (jag har en lite uppgraderad EX8 själv och använder den till allt från att cykla motionsspår men hunden till att köra nedför i Åre. Nya Top Fuel som kom i år ser bra ut också. Men, jag vet inte hur bra utrustade de är i den prisklassen.

Tyskarna brukar vara bättre utrustade....

Köpa första mtb
Trek Fuel EX8 Absolut ett bra val som inte gör bort sig någonstans. Inte spännande eller flashigt, men den gör jobbet.

Fox 34:an är det enda jag inte gillar på den, men andra tycker den är jättebra så det är kanske bara jag. Och värt att känna till att bakdämparservice är dyrt som attan eftersom det är Trek-specifikt hittepå.

Occam ser ut att vara Orbeas motsvarighet och säkert bra även om jag inte provat någon och kan ge någon initierad kommentar.

Välj den snyggaste. ?

Köpa första mtb
Det bästa är förstås att testa. Happys cykelprovardag i Hellas var super. Siffror, vikter och vinklar är en sak men i praktiken i skogen kändes en del cyklar bara fel för mig medans andra gav lust att köra vidare hur långt som helst. Om du är helt ny i sporten så skulle jag köpa nåt beggat och sen så småningom komma på vad du faktiskt vill göra. Klassisk xc? Mer åt AM-hållet? Cykelvasan, dvs väldigt otekniskt?

Köpa första mtb
Tänkte föreslå min älskling , men tanken slog mig direkt att epic nästan aldrig kommer upp som köpråd men syns väldigt ofta I skog och tävling .. är det priset ?? Hjälp min förstå

Köpa första mtb
Tänkte föreslå min älskling , men tanken slog mig direkt att epic nästan aldrig kommer upp som köpråd men syns väldigt ofta I skog och tävling .. är det priset ?? Hjälp min förstå

Är nog främst priset. Ska nog till en tokrea för att man ska få en vettigt specad epic för 25.

Tillbaka
Topp