köpa fulldämpad elmtb

köpa fulldämpad elmtb
borgis sa:
Jag förstår dig eftersom jag fick prova en sån tidigt i våras. Jag önskar bara att fler fick chansen så
att antalet haters kanske kunde minska lite.

Det är bara att åka till en butik som säljer elcyklar och provcykla. Eller är det bara särskilt utvalda som får prova på?

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
SalkinL sa:
razorrazor sa:
Ja jag kan inte förstå att folk är nära till gråten man bara nämner ordet elcykel. Det måste väl vara upp till var och en vad man vill köpa & göra?

Så gärna tips på butiker från utlandet där ni gjort lyckade affärer.

Ganska egoistiskt tänk.
Vad du (och andra) väljer att göra med era el-mtbs kan i förlängningen påverka vad vi med tramp-mtbs får göra. Risken är att fler förbud mot skogscykling skapas när folk swishar runt på el-mtbs. Gemene man ser ingen skillnad, cykel som cykel för dom.
Så köp du en, men tänk lite på var och hur du använder den. Det finns fler människor i världen än dig själv.

Vilket bullshit.. Snacka om egoistisk kommentar. Den ser bra ut Scotten, hoppas du får riktigt kul på din e-mtb!

Det är snarare elmtb-cyklisten som är egoist. S

köpa fulldämpad elmtb
Poängen - som många är inne på - är att allemansrätten inte är naturgiven. Den är en ren sedvanerätt och är än så länge inte särskilt begränsad utifrån markägarintressen etc, men det finns ingen garanti för att den förblir det. Därför har vi som cyklister och innehavare av den fantastiska rättigheten att få cykla i skogen, ett ansvar att se till att vi får fortsätta att göra det och allt det hänger ihop med hur vi agerar.

Att tekniken medger möjligheten att cykla med elassist i skogen sak är inte samma sak som att vi ska göra det, risken är att vi snart då bara får cykla på inhägnade områden.

köpa fulldämpad elmtb
floors sa:
Poängen - som många är inne på - är att allemansrätten inte är naturgiven. Den är en ren sedvanerätt och är än så länge inte särskilt begränsad utifrån markägarintressen etc, men det finns ingen garanti för att den förblir det. Därför har vi som cyklister och innehavare av den fantastiska rättigheten att få cykla i skogen, ett ansvar att se till att vi får fortsätta att göra det och allt det hänger ihop med hur vi agerar.

Att tekniken medger möjligheten att cykla med elassist i skogen sak är inte samma sak som att vi ska göra det, risken är att vi snart då bara får cykla på inhägnade områden.

Som tidigare inlägget nämnde så finns det en tjafstråd där detta meningslösa bjäbbande hör hemma och inte i varenda tråd som handlar om elcyklar: https://happyride.se/forum/read.php/1/3155895

köpa fulldämpad elmtb
Om bevarandet av allemansrätten är högsta prioritet så borde väl all fjädring förbjudas också pga. hastigheterna som möjliggörs utför, även att köra med bakbroms monterad på cykeln vore olagligt. Dessutom så bör inte personen ha för bra kondition eller benstyrka så att slitage uppkommer i uppförsbackarna, och maxvikt på ekipage/däckbredd.

Alla ovanstående detaljer medför mer slitage än 250W elassistans. Sen att några blir av med sina KOMs får dom väl stå ut med.

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
floors sa:

Som tidigare inlägget nämnde så finns det en tjafstråd där detta meningslösa bjäbbande hör hemma och inte i varenda tråd som handlar om elcyklar: https://happyride.se/forum/read.php/1/3155895

Vill du slippa tjafs, och då särskilt om elmtb, så är du på fel forum.

köpa fulldämpad elmtb
konken sa:
Alla ovanstående detaljer medför mer slitage än 250W elassistans.
Möjligt men totalt ovidkommande så som gränsdragningen är. Capiche?

fhansson925 sa:
Begrip då vad som gäller för dig istället för att vara rebell - om än klen elassisterad rebell som om du vore kroppsligt handikappad kunnat söka dispans för att faktiskt få köra i skog och mark - och skita i det och kalla en helvetes massa happymedlemmar för tjafsiga. Capiche?

köpa fulldämpad elmtb
emmer sa:
konken sa:
Alla ovanstående detaljer medför mer slitage än 250W elassistans.
Möjligt men totalt ovidkommande så som gränsdragningen är. Capiche?

fhansson925 sa:
Begrip då vad som gäller för dig istället för att vara rebell - om än klen elassisterad rebell som om du vore kroppsligt handikappad kunnat söka dispans för att faktiskt få köra i skog och mark - och skita i det och kalla en helvetes massa happymedlemmar för tjafsiga. Capiche?

Troll.

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
floors sa:

Troll...

Det är bara rent hästbajs du skriver. Du är en brottsling som vill ursäkta dina lagbrott med att det är bjäbb att följa lagen? Tjäääna.... ?

Bilagor

• Famous-characters-Troll-face-260360.png
    Famous-characters-Troll-face-260360.png
    44.7 KB · Besök: 38
köpa fulldämpad elmtb
Elcyklar är enligt våra politiker och tjänstemän det bästa sedan skivat bröd då bilar skall bort från städerna. De kör själva sina ungar till dagis med elcyklar och deras grannar gör detsamma. Cykling generellt kan inte annat än uppmuntras med en befolkning som blir fetare och fetare. Att elcyklar, dvs framtidens cyklar, skulle förbjudas på något sätt låter totalt osannolikt, oavsett vad det står i nån lag från 1800-talet. Jag tippar att den lagen får sig en duvning om den skulle utgöra ett problem.

köpa fulldämpad elmtb
återbörjaren sa:
Elcyklar är enligt våra politiker och tjänstemän det bästa sedan skivat bröd då bilar skall bort från städerna. De kör själva sina ungar till dagis med elcyklar och deras grannar gör detsamma. Cykling generellt kan inte annat än uppmuntras med en befolkning som blir fetare och fetare. Att elcyklar, dvs framtidens cyklar, skulle förbjudas på något sätt låter totalt osannolikt, oavsett vad det står i nån lag från 1800-talet. Jag tippar att den lagen får sig en duvning om den skulle utgöra ett problem.

Att elcyklar är ett utmärkt transportmedel i städer och på landsväg är det nog väldigt få som säger emot och knappast något som kommer förbjudas. Det finns inga skäl till det. Det är cyklandet i skogen som diskuteras och ifrågasätts trots att naturvårdsverket redan sagt nej.

köpa fulldämpad elmtb
s sa:

Haha, så du menar att de artiklar Happyride skrivit om elcyklar har hamnat på fel sida? Kanske ska skriva till admin och gråta ut lite då. Eller ännu bättre bara dra härifrån för det är ingen som saknar dig iallafall..

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
Gustafsson1 sa:

Det är väl bättre att du dör din idiot...

fhansson925 sa:
s sa:

Haha, så du menar att de artiklar Happyride skrivit om elcyklar har hamnat på fel sida? Kanske ska skriva till admin och gråta ut lite då. Eller ännu bättre bara dra härifrån för det är ingen som saknar dig iallafall..

fhansson925, nu får du lugna ner dig lite. Det finns ingen anledning för dig att skriva så här pass otrevliga inlägg.

köpa fulldämpad elmtb
emmer sa:

Jag antar att du syftar på dig själv och några enstaka låtsasrebeller här som försöker göra uppror mot ny teknik. Lycka till..

Bilagor

• david-mot-goliat.jpg
    david-mot-goliat.jpg
    21.3 KB · Besök: 38
köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
emmer sa:

Jag antar att du syftar på dig själv och några enstaka låtsasrebeller här som försöker göra uppror mot ny teknik. Lycka till..
Läs lite gamla trådar så ser du att det inte är "några enstaka". De flesta av oss har bara tröttnat på att dra samma diskussion igen.

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
Men vad bra då kan vi som vill diskutera elcyklar här få göra det utan att trådar blir förstörda av mindre begåvade inlägg hela tiden.
https://happyride.se/forum/read.php/1/3155895

Så länge Naturvårdsverket ogillar el-MTB i naturen så får du nog finna dig att det finns Happyiter och andra begåvade människor som försöker att få el-cyklister att förstå att de inte är önskade i skogen.

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
s sa:

Att sitta bakom ett tangentbord och skriva skit om folk man inte känner och aldrig träffat i verkliga livet imponerar inte på någon och säger mer om dig än om personerna du attackerar. Jag har under mina drygt tio år på det forumet använt tiden till att hitta nya cykelkompisar över hela landet. De är många vid det här laget. Många. Hur går det för dig?

Erfarenheten talar för att personer med din trista attityd lämnar forumet självmant eller blir utkastade av admins förr eller senare. Jag kan vänta.

köpa fulldämpad elmtb
Lars.E sa:
fhansson925 sa:
Men vad bra då kan vi som vill diskutera elcyklar här få göra det utan att trådar blir förstörda av mindre begåvade inlägg hela tiden.

Så länge Naturvårdsverket ogillar el-MTB i naturen så får du nog finna dig att det finns Happyiter och andra begåvade människor som försöker att få el-cyklister att förstå att de inte är önskade i skogen.

Uppenbarligen finns det sådana otrevliga personer här men de måste fatta att det finns EN tråd för sånt tjafs. Så länge normalt begåvade personer diskuterar elcyklar är det väl inga problem heller. Det är när personer som har hjärnan där man skiter med avsikt att förstöra forumtrådar skriver mindre begåvade inlägg som det blir dagisstuga av det hela. Iofs ganska skrattretande ibland men det blir lite tröttsamt också. Har man inget bättre för sig kan man lika gärna dra från detta forumet tycker jag..

köpa fulldämpad elmtb
s sa:
fhansson925 sa:
s sa:

Att sitta bakom ett tangentbord och skriva skit om folk man inte känner och aldrig träffat i verkliga livet imponerar inte på någon och säger mer om dig än om personerna du attackerar. Jag har under mina drygt tio år på det forumet använt tiden till att hitta nya cykelkompisar över hela landet. De är många vid det här laget. Många. Hur går det för dig?

Erfarenheten talar för att personer med din trista attityd lämnar forumet självmant eller blir utkastade av admins förr eller senare. Jag kan vänta.

Jag hoppas du är ironisk nu? Vem var det som skrev skit bakom tangentbordet och bad andra lämna forumet? Det vinner man ingen respekt på och jag tvivlar på att du har några vänner överhuvudtaget med din attityd. Stackare...

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
Lars.E sa:
fhansson925 sa:

Uppenbarligen finns det sådana otrevliga personer här men de måste fatta att det finns EN tråd för sånt tjafs. Så länge normalt begåvade personer diskuterar elcyklar är det väl inga problem heller. Det är när personer som har hjärnan där man skiter med avsikt att förstöra forumtrådar skriver mindre begåvade inlägg som det blir dagisstuga av det hela. Iofs ganska skrattretande ibland men det blir lite tröttsamt också. Har man inget bättre för sig kan man lika gärna dra från detta forumet tycker jag..

Det var ett jävla tjat om din tråd.

Du är på ett forum, du är inte admin. Alltså kan du inte styra vem som skriver vad, var. Uppfattat?

köpa fulldämpad elmtb
marr sa:

Du är på ett forum, du är inte admin. Alltså kan du inte styra vem som skriver vad, var. Uppfattat?

Det är inte "min" tråd. Den är skapad med samtycke av ett flertalet medlemmar här som har tröttnat för att undvika att ett fåtal personer som inte kan visa etikett ska förstöra bra trådar. I fortsättningen kommer alla negativa inlägg om elcyklar som inte är i tjafstråden att anmälas så får vi se vem som lämnar forumet först..

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
marr sa:

Det är inte "min" tråd. Den är skapad med samtycke av ett flertalet medlemmar här som har tröttnat för att undvika att ett fåtal personer som inte kan visa etikett ska förstöra bra trådar. I fortsättningen kommer alla negativa inlägg om elcyklar som inte är i tjafstråden att anmälas så får vi se vem som lämnar forumet först..

Jag gillar inte elcyklar!!

köpa fulldämpad elmtb
marr sa:
fhansson925 sa:
marr sa:

Jag gillar inte elcyklar!!

Är jag anmäld nu? Måste jag lämna forumet nu? Vavavavavvava?

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
s sa:
fhansson925 sa:
s sa:

Jag hoppas du är ironisk nu? Vem var det som skrev skit bakom tangentbordet och bad andra lämna forumet? Det vinner man ingen respekt på och jag tvivlar på att du har några vänner överhuvudtaget med din attityd. Stackare...

Det var ett råd i all välmening, om än lite kort formulerat skall erkännas. Om du går bananas över att folk skriver saker du inte gillar så är happyride helt enkelt inte rätt plats. Det är inget som jag hittat på. Folk kommer bara tjafsa mer om du försöker få dem att sluta. Det bara är så och det är inget du kan ändra på.

köpa fulldämpad elmtb
Det är väl en mänsklig rättighet att domedera om var man får skriva vad påett forum öppet för alla? Typ sist in, bestämmer. Alla andra anpassar sig.

köpa fulldämpad elmtb
Kolla om ni kan få en egen kategori på atvforum vettja. Ni tycker nog samma om terrängkörningslagen (men dom försöker med alla medel att få vissa leder lagliga att ens köra på, medans en dalmas med elmtb som är det bästa sen skivat bröd spyr galla på ett _cykelforum_).
Tack för mig.

köpa fulldämpad elmtb
NickPick sa:
Kolla om ni kan få en egen kategori på atvforum vettja. Ni tycker nog samma om terrängkörningslagen (men dom försöker med alla medel att få vissa leder lagliga att ens köra på, medans en dalmas med elmtb som är det bästa sen skivat bröd spyr galla på ett _cykelforum_).
Tack för mig.

Du får gärna diskutera det i tjafstråden om elcyklar bara du lämnar andra trådar ifred. Det är väl bara att inte läsa dem?

Här är rätt tråd: https://happyride.se/forum/read.php/1/3155895

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
NickPick sa:
Tack för mig.

Du får gärna diskutera det i tjafstråden om elcyklar bara du lämnar andra trådar ifred. Det är väl bara att inte läsa dem?

Här är rätt tråd: https://happyride.se/forum/read.php/1/3155895

Naturvårdsverket säger inget om att jag inte får skriva i den här tråden enligt min tolkning! ;)

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
I fortsättningen kommer alla negativa inlägg om elcyklar som inte är i tjafstråden att anmälas så får vi se vem som lämnar forumet först..

Hahaha, jag älskar detta: negativa inlägg om elcyklar = tjafs. Ingen jävla åsiktsfrihet tack.

Min erfarenhet är hursomhelst att moderatorerna är ganska sparsamma med att redigera inlägg bara för att de är av en åsikt som inte stämmer överens med anmälarens. Inlägg som redigeras bort är vanligtvis av betydligt grövre karaktär, t.ex. att man önskar livet ur andra (vilket du kanske har märkt).

köpa fulldämpad elmtb
Oskar sa:
Hahaha, jag älskar detta: negativa inlägg om elcyklar = tjafs. Ingen jävla åsiktsfrihet tack.

Jag sa inget om att man inte får tycka illa om elcyklar bara det är i rätt tråd. Nu vet de vederbörande om det om och om det inte följs så måste åtgärder vidtagas. Problemet är ju om det kommer nya medlemmar och ställer en fråga som bemöts med ord som "idiot", jämställs med att köpa ett vapen och skjuta folk eller blir ombedd att lämna forumet. Det förstör för oss som vill diskutera och använda forumet till något seriöst.

Oskar sa:
Min erfarenhet är hursomhelst att moderatorerna är ganska sparsamma med att redigera inlägg bara för att de är av en åsikt som inte stämmer överens med anmälarens. Inlägg som redigeras bort är vanligtvis av betydligt grövre karaktär, t.ex. att man önskar livet ur andra (vilket du kanske har märkt).

Jo, att ha en annan åsikt är en sak men använder man ord som idiot, död och annat olämpligt kanske man borde lämna forumet.

köpa fulldämpad elmtb
fhansson925 sa:
Oskar sa:

Jag sa inget om att man inte får tycka illa om elcyklar bara det är i rätt tråd. Nu vet de vederbörande om det om och om det inte följs så måste åtgärder vidtagas. Problemet är ju om det kommer nya medlemmar och ställer en fråga som bemöts med ord som "idiot", jämställs med att köpa ett vapen och skjuta folk eller blir ombedd att lämna forumet. Det förstör för oss som vill diskutera och använda forumet till något seriöst.

Oskar sa:

Jo, att ha en annan åsikt är en sak men använder man ord som idiot, död och annat olämpligt kanske man borde lämna forumet.

Oskar sa:
fhansson925 sa:
Gustafsson1 sa:

Det är väl bättre att du dör din idiot...

Nä, "dö" och "idiot" är inga lämpliga ordval

Tillbaka
Topp