Köpa GoPro - vart?

• Trådstartare Trådstartare TM
  • Start datum Start datum

TM

Aktiv medlem
Köpa GoPro - vart?
Är ute efter en Hero 4 Silver.

Prisjakt säger XXL för 3409kr.
Teknikmagasinet har för 3590kr och ligger på krypavstånd och de har fler tillbehör.

Finns det några andra uppslag? Det verkar som att det är ungefär samma pris nästan överallt.

Köpa GoPro - vart?
Hittar nog inte billigare än XXL. Vet att Elgiganten sålde den för 2999 när jag kolla deras reklamblad senast.
Så antingen XXL eller så väntar du på något erbjudande, vilket det brukar vara gott om runt jul.
Kan ju va värt o lägga lite till (teknikmagasinet) för extra tillbehör, vilket du säkerligen kommer behöva skaffa ändå.

/purre

Köpa GoPro - vart?
Ok, jag kollade Elgiganten nu och det var inget extrapris för tillfället. Det är inte bråttom, jag behöver den inte förrän i mitten på januari så mellandagsrea är ett alternativ. Jag är dock ovan så det hade varit trevligt med lite tid att lära sig den.

Jag hade tänkt köpa bröstsele och fästen för att ha den på styret och ramen, och eventuellt hjälmen. Några tips? =)
Teknikmagasinet har en del fästen t.ex. bröstselen men det kanske finns fler alternativ som inte de har? Det är helt klart trevligt att kunna köpa över disk istället för nätet med frakt och ibland inte helt rationella garantier.

Vilket minne ska man ha i den? Räcker 16Gb?

Köpa GoPro - vart?
För cykling tycker jag bröstselen är överlägsen. Men några hjälmfästen är aldrig fel. Alltid kul o kunna flytta runt kameran och experimentera. På ramen tycker jag det brukar skaka för mycket.

Billiga fästen och annat hittar du billigt på ebay.

Och när det gäller minneskort är 16GB alldeles för lite.
Minst 32GB, men jag rekomenderar 64GB.

http://gopro.com/support/articles/software-update-release

Köpa GoPro - vart?
greblleM skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur mycket (lite?) kan man spela in på 32Gb?
> Jag behöver inte lagra allt på kameran, har
> extern förvaring.

Jag skulle enbart satsa på 64GB.
Här jämför dom speltiden mellan 32gb och 64gb

32GB

64GB

Är visserligen Gopro 3. Men gissar det är ungefär detsamma på 4:an.

Senast ändrad:
Köpa GoPro - vart?
purre skrev:
> Hittar nog inte billigare än XXL. Vet att
> Elgiganten sålde den för 2999 när jag kolla
> deras reklamblad senast.
> Så antingen XXL eller så väntar du på något
> erbjudande, vilket det brukar vara gott om runt
> jul.
> Kan ju va värt o lägga lite till
> (teknikmagasinet) för extra tillbehör, vilket du
> säkerligen kommer behöva skaffa ändå.
>
> /purre

Det var nog 3+ silver edition du såg. Inte så billigt (jag köpt för ca2529 på XXL). Som vanligt med elgiganten. Stor reklam vi är billiga. Dumt att betala för mkt. Men de är aldrig billigast. Även batteri, lcd, fästen, allt är billigare någon annanstans.

Netonet har bra priser. Även MM.

Köpa GoPro - vart?
svartskägg skrev:
> Mediamarkt har en annons ute där man kan köpa en
> go PRO hero för 1290 sek. Men klent med info om
> vilken modell och storlek. Antar det är en
> dålig modell?

Det är troligen den nya snik-versionen som bara heter Hero.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2824633

CDON hade den på Black Friday för 899:- så 1290:- är inte en jättebra deal.

Köpa GoPro - vart?
Eveningstar skrev:
> svartskägg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mediamarkt har en annons ute där man kan köpa
> en
> > go PRO hero för 1290 sek. Men klent med info
> om
> > vilken modell och storlek. Antar det är en
> > dålig modell?
>
> Det är troligen den nya snik-versionen som bara
> heter Hero.
> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2824633
>
> CDON hade den på Black Friday för 899:- så
> 1290:- är inte en jättebra deal.

Ah som jag trodde. Mediamarkt är värst tycker jag på att hävda låga priser men sen är det ganska mediokra priser.
Men då vet man. Snikvariant för snikpris.

Köpa GoPro - vart?
När jag har jämfört priser på Gopro så har de varit ungefär desamma i hela världen, undantaget USA där de brukar vara några hundringar billgare. Så kolla prisjakt/pricerunner och välj det som ligger bäst till. Jag misstänker att butikerna främst rear mellanmodellerna, sen så försöker man få folk att köpa upp sig i butik.

Fästen kostar en spottstyver på eBay, men har lång leveranstid så beställ dem redan nu. Bröstselen är ett måste, därefter stadiga klämmor och armar för att fästa kameran på olika ställen på cykeln. Men möjligherna är oändliga så fundera lite på vad du kan tänkas behöva.

Köpa GoPro - vart?
Nu har jag shoppat tillbehör för 1500 spänn. Bröstsele, hjälmfäste, multifäste för ramen, samt 32Gb minneskort och extra batteri.
Kameran i sig var slut hos den lokala kranen, men kommer in på tisdag.

Nu är frågan; finns det någon anledning att tro att man kan få tag i en kamera på mellandagsrea? TV-apparater, utgående mobiler, TV-spel och allt möjligt annat bråte brukar ju kastas efter kunderna i kassan på Siba, Elgiganten m.m. men hur är det med en GoPro kamera av senaste snitt? Det känns ju egentligen inte som att handlarna har någon anledning att rea ut något som de kan sälja till fullpris i ett år till?

Törs man vänta och vara kall?...

Köpa GoPro - vart?
De bra grejerna brukar aldrig vara på rea. Kollar man prishistoriken på hero 3+ på prisjakt så verkar det inte ha varit en reaprodukt.

Köpa GoPro - vart?
Pegorelli skrev:
> varför inte passa på och titta på Garmin VIRB?
>
> Finns för runt 1700 kr i versionen utan GPS, och
> skulle tro att den presterar i nivå med Hero
> Silver

Den här har GPS för 1490 med sony cashback (300 kr) just nu. Har en själv och den fungerar utmärkt (över min förmåga).
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=HDR-AS100

Köpa GoPro - vart?
Jag vill ha en som på ett bra sätt kan sitta på bröstselen som jag redan har. Den skall även vara "semesterkamera" så display och touchmeny väger väldigt tungt.

Som jag har förstått så kan man lägga in GPS, puls och annat skoj i efterhand så det behövs inte direkt i kameran. (Innan jag fick reda på det så var VIRB en stark kandidat faktiskt).

Köpa GoPro - vart?
Det är inte så att Sportamore gjorde en Siba och annonserade ut "tills lagret är slut" och det lagret var ett enda exemplar.
"Men vi har de här..."

Måste ju vara ekonomiskt självmord att prisdumpa på det där sättet?

Har för övrigt haft min Silver men inte hunnit leka med den än, mer än parkeringsgung. Dvs haft med på ett par skogspromenader och fotat lite ifrån balkongen. Än så länge nöjd!

Köpa GoPro - vart?
Kapar tråden lite med frågor:
Jag fick en GoPro 3 white Edition.
vad är skillnaden mot de andra bättre Heros?
Och räcker ett 32gb minneskort?
Och vilket minneskort behöver man? Räcker det med ett för ca 300kr?

A

Köpa GoPro - vart?
Fick hem Garmin Virb Elite för 1900 inkl frakt. Hade GOPRO HD före. Klart impad av Eliten.. på flera sätt en bättre produkt.
Pegorelli skrev:
> varför inte passa på och titta på Garmin VIRB?
>
> Finns för runt 1700 kr i versionen utan GPS, och
> skulle tro att den presterar i nivå med Hero
> Silver

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp